خراسان شمالی- در هفتمین جشنواره ملی انتخاب کارآفرینان نمونه تأمین اجتماعی، ١٨کارآفرین نمونه اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شدند.

۱۸ کارآفرین نمونه تامین اجتماعی خراسان شمالی تجلیل شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی محمد علی عباس زاده وحید مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان شمالی در هفتمین جشنواره ملی انتخاب کارآفرینان نمونه تأمین اجتماعی،  نظام تأمین اجتماعی را  ابزار استقرار امنیت، عدالت اجتماعی، رفاه و ثبات اجتماعی دانست، گفت: توسعه پایدار هر کشور با کمّیت و کیفیت خدمات نظام تأمین اجتماعی رابطه‌ای مستقیم دارد و در ایران نیز نظام تأمین اجتماعی به جهت تکلیفی که اصل بیست‌ونهم قانون اساسی بر دوش دولت گذارده است اهمیتی مضاعف می‌یابد.

وی با بیان این که راه مبارزه با فقر و بی عدالتی از مسیر تامین اجتماعی می گذرد، اظهارداشت: توزیع عادلانه و عزتمندانه ثروت عمدتاً از طریق خدمات بیمه و تامین اجتماعی قابل تحقق است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان تصریح کرد: تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی بر اساس تجربیات جهانی باید در سایه تلاش و کوشش نیروهای مولد جامعه و به اتکای سرمایه گذاری در بخشها و عرصه های اقتصادی و از طریق ایجاد اشتغال و تولید پایدار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته مدیریت ارشــد سازمان براســاس قانونمداری، برنامه محوری، پاکدســتی و پاســخگویی این سازمان را اداره کرده اســت.

عباس زاده وحید بیان داشت: ســازمان تامین اجتماعی از همان روزی که مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اعلام کرد، دو محور را در دستور کار خود قرار داد که نخست حمایت مفید و موثر از نیروهای شاغل و حفظ فرصتهای شغلی موجود و دوم: دوری از حرکات نمایشی و خارج شدن از حاشیه هایی که باعث کند شدن فعالیتها می شود.

وی افزود: امیدواریم با همراهی و حمایتهای همیشگی دولت و حمایت کارفرمایان که بحق صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی هستید ثبات و دوام و قرار و آرامش  به سازمان تامین اجتماعی بازگردد.

محمود ثمینی، فرماندار مرکز استان خراسان شمالی نیز ضمن تقدیر از برگزاری چنین برنامه هایی بر لزوم برنامه ریزی در خصوص ارتقا سطح تعاملات فی مابین نهادهای کارفرمایی و کارگری و بخشهای دولتی تاکید کرد.

وی  با اشاره به وضعیت فعلی اقتصادی کشور افزود:در این شرایط تنها راه برون رفت ازین تنگناها یقینا تعامل و همکاری و حرکت بر محور قانون است.

وی ادامه داد :تقویت سیستم اقتصادی کشور در شرایط حال حاضر کشور صرفا با حمایت ازسرمایه گذاران و تولید کنندگان و کارفرمایان عزیز به منظور افزایش توان تولیدی کشور صورت می پذیرد.

ثمینی همچنین  بر لزوم حمایت بیشتر و همه جانبه همه متولیان امر و مسئولان از تولید کنندگان تاکید کرد.

حسن نوری، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی نیز ضمن تقدیراز برگزار کنندگان این برنامه گفت:ارتقا سطح تولید و شکوفایی اقتصادی کشور از بستر خصوصی سازی و تقویت تعاونی ها میگذرد و ضرورت دارد بیشتر به این موضوع معطوف شویم.

وی ضمن اشاره به دستور اخیر ریاست محترم جمهوری در دیدار اخیر ایشان از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: اعتماد آفرینی در روابط میان کارگر و کارآفرین، از مهمترین ماموریتهای وزارت تعاون است، و باید روابط مناسبی بین مجموعه واحد کار، کارگر و کارفرما ایجاد گردد.

نوری گفت: سال ٩٨ سال حذف شرکت شستا از مدیریت اقتصادی کشوراست   و مطابق دستور ریاست محترم جمهوری سهام‌داری مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در پروژه‌ها ایرادی ندارد اما مدیریت اقتصادی نباید توسط این بخش انجام شود.

وی تاکید کرد: اما هر کجا که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرد می‌توانیم مشارکت داشته باشیم و حتی از آن حمایت هم خواهیم کرد.

دکتر جهان نیا، مدیر درمان تامین اجتماعی نیز  ضمن ارائه گزارشی از روند توسعه وضعیت خدمات درمانی استان خراسان شمالی بر لزوم حمایت بیشتر مسئولان از سازمان تامین اجتماعی بمنظور ارتقا سطح رفاه و امنیت اجتماعی تاکید کرد.

امیدوار، رییس اتحادیه اصناف استان با تشکر از برگزاری این برنامه از مدیر کل تامین اجتماعی خواست تا در خصوص حمایت بیشتر از تولید کنندگان و تسهیل شرایط و مساعدت های بیمه ای درجهت تقویت توان تولیدی جامعه کارفرمایی استان پیگیری و مساعدت کنند.

وی بر تقویت نقش کارفرمایان و تولید کنندگان در تصمیم گیری های کلان تامین اجتماعی تاکید کرد و افزود: همکاری و همراهی و حمایت سازمان تأمین اجتماعی با کارفرمایان و اصناف بایستی  بیشتر از قبل افزایش یابد .

امیدوار در پایان سخنان خود ارتباط اداره کل تامین اجتماعی را با جامعه کارفرمایی استان مطلوب ارزیابی نمود و از همکاری اداره کل تامین اجتماعی استان تقدیر نمود.

گفتنی است: دراین مراسم ،مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل  سازمان فنی و حرفه ای استان ،مدیر کل صندوق کارآفرینی امید استان،مدیر کل بانک توسعه تعاون استان،معاون بانک رفاه استان ،رییس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن استان ،رئیس اتاق تعاون استان ،رئیس اتاق اصناف استان،و مدیران و رؤسای اتحادیه هاو تشکلهای کارگری و  کارفرمایی استان ، و همچنین رؤسای شعب تأمین اجتماعی سطح استان خراسان شمالی حضور داشتند .

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.