برگزیدگان نخستین جشنواره ملی فیلم مستند بهشت طی مراسمی در پردیس سینمایی هویزه مشهد معرفی شدند و از آنان قدردانی شد.

برگزیدگان نخستین جشنواره ملی فیلم مستند بهشت معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی جمعه شب در آیین پایانی این جشنواره گفت: این جشنواره برای نخستین بار در راستای پاسداری از میراث هنر اسلامی، توسعه فرهنگ رضوی، ترویج آموزه های اهل بیت (ع) و تبیین رابطه مردم با امام و اهل بیت (ع) بین زائران و مجاوران برگزار شده است.

محمد علی چمی گوی افزود: موضوع فیلمهای مستند این جشنواره حول محورهای قصه ها، حالات، توسلها و روایت سلوک زائران پیاده رضوی در مسیرهای بیابانی و جاده ای منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و همچنین خدمتگزاران به این زائران است.

وی ادامه داد: نخستین دوره جشنواره فیلم مستند بهشت در قالب بخشهای مسابقه، خارج از مسابقه، کارگاهی و موبایلی برگزار شد که در مجموع ۲۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه آن ارسال شد.

مدیرعامل موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی گفت: هیات انتخاب این جشنواره ۲۰ فیلم را برای شرکت در بخش مسابقه، ۱۲ فیلم را برای بخش خارج از مسابقه، ۱۰ فیلم را برای بخش کارگاهی و تعدادی دیگر را نیز برای بخش موبایلی برگزید.

چمی گوی افزود: در نهایت، هیات داوران این جشنواره آفرین عزیزی را برای تهیه بهترین فیلم موبایلی، حسین نارمنجی را برای کارگردانی فیلم 'عاشقانه ای برای یک دوست'، وحید چاووش را برای تهیه بهترین فیلم مستند و رضا اکبریان را برای بهترین ساخت بهترین فیلم کارگاهی به عنوان برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی کرد.

در این مراسم وحید چاووش هدیه نقدی ۵۰ میلیون ریالی خود را به قهرمان فیلمش 'غلام صوفی' که یک چوپان است و هر سال برای زائران پیاده امام رضا (ع) ایستگاه صلواتی تدارک می بیند هدیه کرد.

سید محمود رضوی کارگردان فیلم 'ماجرای نیمروز' هم در این مراسم پنج سیمرغی که از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده بود را به آستان مقدس حضرت رضا (ع) تقدیم کرد و با حکم تولیت آستان قدس رضوی به خادمی حرم مفتخر شد.

در طول مدت اکران فیلمهای این جشنواره از هفتم تا نهم اسفندماه، یک کارگاه عملی ساخت فیلم برای نوجوانان برگزار شد که در این مراسم از سه نفر شرکت کننده در این کارگاه شامل یک پسر و دو دختر قدردانی شد.

همچنین از استاد محمد رضا اصلانی به پاس خدمات هنری، از مرتضی شعبانی مستندساز جنگهای عراق، سوریه، لبنان و ازمهدی خالقی و محسن اسلام زاده به پاس ساختن مستندهای ارزشی قدرانی شد.

در پایان این مراسم فیلم 'ماجرای نیمروز ۲ ' یا 'رد خون' به نمایش درآمد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.