با کاشت ۳۵۰ هزار شاخه گل رنگارنگ پیازی در بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری، جشنواره گل‌ها مشهد را لاله‌گون کرد.

مشهد لاله‌گون شد

به گزارش قدس آنلاین، هرساله و از اواسط فروردین ماه سر برآوردن گل‌های پیازی که بیشتر از نوع لاله هستند، مشهد را لاله‌گون می‌کند. لاله‌هایی با رنگ‌های زرد، بنفش، سبز، سفید، قرمز در فضاهای سبز شهری به ویژه بوستان بزرگ ملت جشنواره گل‌های لاله را برپا می‌کنند.

جشنواره‌ای زیبا که دلربایی گل‌های لاله‌اش شهروندان و زائران را مدهوش و تصاویر زیبای یادگاری در کنار آنها صفحه‌ای زیبا بر کتاب خاطرات زندگی آنها ثبت می‌کند.

مهدی یعقوبی، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در این خصوص می‌گوید: باتوجه به استقبال شهروندان از جشنواره گل‌های پیازی، امسال نیز همانند سال‌های گذشته با کاشت گل‌های پیازی در طرح‌های مختلف، جشنواره گل‌های پیازی را در مشهد اجرا کرده‌ایم.

وی می‌افزاید: بر این اساس ۳۵۰ هزار گل پیازی که بیشتر آنها لاله با رنگهای مختلف است در طرح‌های متنوع در یازده بوستان و فضای سبز شهری به ویژه بوستان بزرگ ملت مشهد در اسفند ماه کاشته شده و اکنون از خاک سر برآورده و زیبایی چشمگیری را به این مکان‌ها داده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به استقبال شهروندان و زائران از مناظر زیبایی که گل‌های لاله در فضاهای سبز به ویژه بوستان ملت ایجاد کرده است و گرفتن عکس‌های یادگاری اظهار می‌کند: از شهروندان و زائران دعوت می‌کنیم تا فرصت است با حضور در بوستان ملت و سایر مکان‌هایی که این گل‌ها کاشته شده است، از این فضاها استفاده کنند.

یعقوبی به کاشت پیاز نسل اول اصلاح شده گل‌های لاله برای برگزاری جشنواره گل‌های لاله اشاره کرده و می‌گوید: پیاز گل‌های کاشت شده سال‌های قبل قابلیت کاشت مجدد را دارد اما با توجه به اینکه نگهداری این پیازها نیاز به شرایط خاصی دارد که هزینه آن بیشتر از استفاده از پیاز نسل اول اصلاح شده و کیفیت رنگ و گل نیز پایین‌تر است لذا از این نوع پیاز در کاشت گل‌های لاله استفاده شده است.

منبع: شهرداری مشهد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.