البرز- استان البرز شاید در بخش زیرساخت ها و امکانات سخت افزاری دچار فقر و کمبود باشد اما این شرایط سبب نشده ورزشکاران این استان دست از تلاش و کوشش بکشند و ماحصل این مساعی و تلاش ها حضور البرز در جمع ۵ استان مدال آور وقهرمان پرور کشور بوده است.

جایگاه ویژه واثرگذار البرز در کشور تثبیت شده است

به گزارش قدس آنلاین، رشته های اتومبیلرانی و موتورسواری البرز  از جمله ورزش هایی هستند که علیرغم همه کمبودها رشدی فزاینده داشته اند و امروز قهرمانان این دو رشته به مدد تلاش های یک هیئت ورزشی منسجم وپیگیر توانسته اند جایگاهی بی بدیل در ورزش کشور داشته باشند.

هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری البرز سال ۹۷ را نیز با حجم بالا از برنامه های مختلف پشت سر گذاشت و توانست در ابعاد مختلف به افتخارات و دستاوردهای کم نظیری دست یابد.

اردشیر درویشی رییس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اشاره ای به تلاشهای این ورزشکاران اتومبیلران و موتورسوار البرز در سال گذشته و برنامه های پیش رو داشته که در ادامه می خوانید.

درویشی با بیان اینکه جایگاه ویژه البرز در دو رشته اتومبیلرانی و موتورسواری در سطح ملی مدت ها است تثبیت شده است گفت: در ادامه همین روند سال ۹۷ نیز تمام برنامه ها اعم از میزبانی از مسابقات کشوری، مسابقات استانی و اعزام ها به مسابقات کشوری انجام شد وعناوین بیشماری نیز حاصل شد.

وی افزود: بر اساس آخرین ارزیابی فدراسیون و وزارت ورزش هیئت اتومبیلرانی وموتورسواری البرز در بعد فرهنگی در میان تمام هیئت های ورزشی کشور در جایگاه نخست کشور جای گرفت ودر بعد توسعه همگانی نیز در بین استان های کشور از سوی فدراسیون اول شد، ضمن آنکه در بخش قهرمانی نیز عنوان سومی به البرز رسید و به نظرم با توجه به فعالیت های قابل توجه سال قبل برای سال ۹۷ نیز در همین شرایط قرار بگیریم.

درویشی حضور ۵ ساله البرز در جمع هیئت های برتر کشور را ماحصل یک تلاش جمعی و تعامل وهمدلی خانواده بزرگ اتومبیلرانان وموتورسواران این استان دانست و گفت: در این مسیر خوشبختانه از حمایت ورزش دوستان و برخی مسئولان استانی و ملی نیز بهره مند بوده ایم.

رییس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان البرز توسعه زیرساخت ها را یکی از محورهای کاری این هیئت ورزشی برشمرد و گفت: در این خصوص خوشبختانه با همکاری مدیریت شهری در شهرهای اشتهارد و محمدشهر موفق به احداث پیست اتومبیلرانی آفرود شدیم ودر طالقان نیز برای موتورسواران این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در ادامه افزایش سرانه های ورزشی ۲۲ هکتار زمین در منطقه آتشگاه برای ایجاد پیست آفرود، سافاری، موتورکراس واسلالوم اختصاص یافته که در حال انجام فرایند انتقال زمین از منابع طبیعی به ورزش وجوانان هستیم و به زودی احداث آن آغاز خواهد شد.

ساماندهی ۲ هزار ورزشکار

درویشی توجه به امر استعدادیابی را یکی از نقاط روشن و ارزشمند هیئت استان در سال های اخیر برشمرد و گفت: با فعال شدن کمیته استعدادیابی زمینه جذب چهره های جوان و مستعد در دو بخش بانوان وآقایان شکل ضابطه مندی به خود گرفته و خوشحالم که عنوان کنم امروز البرز بیش از ۲ هزار موتورسوارو اتومبیلران ساماندهی شده دارد که در کمتر منطقه ای از کشور مشابه آن وجود دارد.

متولی اتومبیلرانی و موتورسواری استان البرز دوری از حواشی رایج در ورزش را یکی از رموز موفقیت این هیئت ورزشی وورزشکاران آن عنوان کرد وگفت: ملاک عمل ما مسئولیت و شرح وظایفی است که وزارت ورزش و فدراسیون تعیین کرده اند و خوشحالم که توانسته ایم با حداقل ها در بخش زیرساخت ها خود را به قطب اول اتومبیرانی وموتورسواری تبدیل کنیم.

رییس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان البرز فعالیت بیش از ۶۰ کمیته در هیئت استان را یکی دیگراز دستاوردهای ارزشمند البرز عنوان کرد وگفت: در حالی که فدراسیون کشور دارای ۱۷ کمیته است ما در البرز با دسته بندی دقیق تر فعالیت ها و ایجاد ابداعات لازم بستر مناسبی را برای حضور اقشار مختلف مردم در این ورزش مهیا کرده ایم واز ظرفیت خود آنها برای پیشبرد اهدافمان بهره گرفته ایم.

وی حضور پررنگ در فعالیت های فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: جامعه ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری در کنار حضور موفق در رخدادهای مختلف در حوزه فرهنگی وانسان دوستانه نیز بسیار فعال هستندوبرای نمونه در سیل اخیر در اکیپ های مختلف جهت یاری رساندن وارسال کمک های مردمی اقدام به تشکیل کاروان های مختلف کردند.

درویشی در پایان با قدردانی از خانواده بزرگ اتومبیلرانی وموتورسواری البرز گفت: ایجاد آرامش و ثبات در این دورشته وحضور موفق واثرگذار در سطح ملی قطعا کار دشواری است که تنها در سایه زحمت و تلاش حاصل می شود و از این بابت قدردان یکایک فعالان این ورزش هستم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.