رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: مبلغین در ایام ماه مبارک رمضان در گستره تبلیغات دینی خود به موضوع دشمن شناسی نیز تاکید داشته باشند.

تبلیغات عرصه‌ای برای دشمن‌شناسی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد در همایش مبلغان غیر ایرانی اعزامی ماه مبارک رمضان ۹۸ که توسط مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی این آستان مقدس برگزار شد، با اشاره به تهدیدات دشمنان در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی، آن را نشانه مقابله دشمن با گسترش اسلام با تمام قوا دانست.

وی با اشاره به جایگاه تبلیغ در بسط و توسعه اسلام در گستره تاریخ گفت: با وجود ابزارهای مختلف تبلیغاتی حضور مبلغان دینی در مکان‌های مختلف در راستای تبلیغ اسلام ناب جایگاه خاص خود را همچنان حفظ کرده است.

گنابادی نژاد تصریح کرد: در کنار استفاده از فضای مجازی، رسانه و دنیای هنر نباید از جایگاه و ارزش تبلیغ در اسلام ناب غفلت کنیم.

وی کوچکترین کوتاهی در عرصه تبلیغ را گذرگاهی برای ورود هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: داعش و وهابیت با استفاده از این خلاء خود را منتسب به اسلام کرده و آن را با خوی سبوعانه به دنیا معرفی می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی به تاثیرات تبلیغ اشاره کرد و گفت: وجود ۱۰ میلیون مسلمان در نیجریه حاصل همین تبلیغ اسلام ناب توسط افرادی مانند شیخ زکزاکی است.

گنابادی نژاد تصریح کرد: در فرصت‌های تبلیغ، قرآن، عترت، اجتهاد و فقه فقاهی آمیخته و استکبار ستیزی، حمایت از مستضعفان و باور به ولایت فقیه را باید تبلیغ کرد که این همان اسلام ناب است.

وی همچنین بر استمرار در تبلیغات تاکید کرد و گفت: استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی می‌تواند استمرار جریان تبلیغ را به دنبال داشته باشد.

گنابادی نژاد با اشاره به فضای مناسب تبلیغ گفت: فرصت تعاملات فرهنگی به برکت انقلاب اسلامی نسبت به گذشته رشد کمی و کیفی بسیاری داشته است.

وی ضمن اشاره به فعالیت فرهنگی حرم مطهر رضوی برای زائران غیر ایرانی گفت: در حال حاضر فعالیت‌های فرهنگی در حرم مطهر با ۲۰ زبان ارائه می‌شود.

وی همچنین راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع) با دو زبان اردو و عربی، برگزاری اولین همایش «امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان» با حضور ۵ دین در سال ۹۷ و پذیرش دانشجویان خارجی از ۱۲ کشور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و ۷ کشور در دانشگاه امام رضا(ع) را از دیگر اقدامات این سازمان در گستره تبلیغات دینی و فرهنگی عنوان کرد.

وی ماه رمضان و محرم را فرصت خوبی برای احیاء و گسترش فرهنگ و سیره امام رضا(ع) دانست.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.