قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۲۶ کانون ملخ خیز در این استان شناسایی شده و تحت کنترل است.

خراسان رضوی ۲۶ کانون ملخ خیز دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد صبور افزود: در بیش از ۹۵ درصد شهرستانهای این استان احتمال مواجهه با آفت ملخ بومی وجود دارد و به همین دلیل با توجه به وضعیت آب و هوایی در این زمینه حساسیت ها و کنترل های لازم انجام می شود.

وی اظهار داشت: در این راستا در ۱۲۰ هکتار از مزارع شهرستان فریمان مبارزه با ملخ انجام شده است.

وی گفت: کانون های شناسایی شده در بقیه شهرستانهای استان نیز تحت نظر بوده و به محض نیاز به مبارزه شیمیایی اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

صبور افزود: ملخ های دریایی هنوز به این استان نرسیده اند و در صورت ورود به استانهای همجوار نیز برای کمک به مبارزه با ملخ به آنان ملحق می شویم تا وارد خراسان رضوی نشوند.

وی اظهار داشت: از کشاورزان، دامداران و چوپانان درخواست می شود در صورت مشاهده کانون ملخ بلافاصله به ادارات جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

آفت ملخ به وضعیتی گفته می شود که رفتار این حشره در پی افزایش بارندگی سالیانه پس از یک دوره خشکسالی و تحریک برای تولید مثل به حالت طغیان درآید.

در صورت وقوع چنین شرایطی جمعیت انبوه ملخها برای پیدا کردن غذا دست به مهاجرت ‌جمعی می ‌زنند و با حمله به مزارع، زیانهای بسیار وارد می‌ کنند.

پیش از این مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی از هجوم ملخهای صحرایی در پی بارندگیهای اخیر به مناطقی از کشور شامل هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، جنوب استان کرمان و جزیره قشم خبر داده و گفته بود: هجوم ملخ می تواند تهدید جدی برای زمینهای کشاورزی و عرصه های طبیعی باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.