همدان - رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان در نشست با مسئولان روابط عمومی دستگاههای اجرایی شهرستان همدان مطرح کرد :خدمات مربوط به بسیج ملی کنترل فشار خون بالا توسط ۱۳۵ واحد در استان همدان ارائه می شود.

مجموع ۱۳۵ واحد خدمات مربوط به بسیج ملی کنترل فشار خون بالا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان، رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان در این نشست درخصوص بسیج ملی کنترل فشار خون بالا اظهار کرد: امروزه ماشینی شدن زندگی افراد، تغییر سبک زندگی، کاهش تحرک فیزیکی و آلودگی شیمیایی برخی مواد غذایی، وجود افزودنی‌های غذایی، کاهش تحرک جسمانی  و افزایش استرس‌های زندگی سلامت افراد جامعه را به خطر انداخته است.

دکتر محمد خیراندیش با تاکید بر اینکه هر یک از مسئولان دستگاههای اجرایی باید به وظایف خود در حوزه سلامت عمل کنند، گفت:  اگرچه از نظر پیشرفت بهداشتی کشور ایران زبانزد است اما بیشترین آمار مرگ‌ و میر مربوط بیماری‌های قلبی عروقی است و باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در کشور بوده و با برنامه ریزی‌های انجام شده کمپین فشار خون بالا اجرایی شده است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه از ۱۷ خردادماه به بعد فشار خون افراد بالای ۳۰ سال بررسی می‌شود، ابراز امیدواری کرد  که اجرای کمپین فشار خون بالا و نجات افراد از سکته قلبی در کنار دیگر خدمات انجام شده بسیار مثمر ثمر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.