رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز از شدت بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق در این استان کاسته شده و فردا بارندگی‌ها خیلی ضعیف و پراکنده و تنها در محورهای شمالی استان مانند ارتفاعات هزارمسجد و بینالود ادامه دارد.

فعالیت سیستم بارشی در خراسان رضوی از فردا پایان می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین ؛ یحیی قاینی‌پور  گفت: در ۲۱ ساعت گذشته بارش‌های رگباری و پراکنده همراه با رعدوبرق، صاعقه و وزش باد نسبتا شدید در شهرستان‌های سبزوار، چناران، مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، درگز، تایباد، فریمان و کلات گزارش شده است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: بیشترین میزان بارندگی طی این مدت از درگز با بارش ۲۳.۱ میلی‌متر گزارش شده و بعد از درگز بیشترین بارندگی در چناران و شهرستان‌های تایباد و فریمان به‌ترتیب با ۱۳ و ۱۲ میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه بارندگی در مناطق مختلف مشهد نیز متغیر بوده و بین ۸.۵ تا ۲۳ میلی‌متر ثبت شده است، اظهار کرد: فرامرز عباسی با  23 میلی‌متر بارش بیشترین بارندگی را داشت و بعد از آن به‌ترتیب از ایستگاه‌های آب‌وبرق ۱۵.۸، پنجتن ۱۳.۵، شهرک امام ۱۱.۱، شهرک امام علی ۱۰ و قاسم آباد ۸.۵ میلی‌متر بارش گزارش شده است.

قاینی‌پور افزود: امروز از شدت بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق در این استان کاسته شده و فردا بارندگی‌ها خیلی ضعیف و تنها در محورهای شمالی استان مانند ارتفاعات هزارمسجد و بینالود ادامه دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی به‌روند افزایشی دما در این استان هم اشاره و اظهار کرد: بیشینه دمای امروز مشهد ۲۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به‌ روز گذشته ۲ درجه افزایش داشته و این روند افزایشی از امروز شدت می‌گیرد و تا پایان هفته ادامه دارد، به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود در مشهد دمای حداکثر روزانه تا جمعه به بالای ۳۰ درجه و در مناطق گرمسیر این استان به بیش از ۳۵ درجه برسد.

وی افزود: قوچان با کمینه دمای ۱۱ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

قاینی‌پور با اشاره به تعطیلات پایان هفته، خاطرنشان کرد: بررسی مدل‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد از سه‌شنبه تا ۱۰ روز آینده جو نسبتا پایداری در این استان حاکم باشد و سیستم بارشی نداشته باشیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: از روز سه‌شنبه به بعد جو آرامی در استان داریم و بنابراین شهروندان در  تعطیلات پایان این هفته محدودیتی برای حضور در ییلاقات ندارند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.