قزوین_ مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: براساس مصوبه شورای زکات استان جمع آوری فطریه تنها در صندوق های دارای آرم و مهر شورای زکات استان صورت گرفته و برای این منظور ۹۸۶ پایگاه در سطح استان در نظر گرفته شده است.

جمع آوری فطریه در ۹۸۶ پایگاه انجام می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مجید مومنی در جلسه ستاد احسان و نیکوکاری استان قزوین بیان کرد: تمهیدات لازم برای جمع آوری زکات فطریه مومنان روزه دار فراهم شده به طوری که ۹۸۶ پایگاه در سطح استان برای این منظور پیش بینی شده که تعداد این پایگاه ها نسبت به عید فطر سال قبل هفت درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از این تعداد۷۵۰ پایگاه در مساجد، ۴۴ پایگاه در مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد و ۱۸۳ پایگاه به صوت سیار وجوه زکات فطریه و کفارات را جمع آوری می کنند همچنین ۳۴۹ پایگاه در قزوین و ادارات زیرمجموعه این شهرستان، ۱۰۳ پایگاه در آبگرم و آوج، ۱۲۳ پایگاه در الموت شرقی و غربی، ۱۴۲ پایگاه در تاکستان و ادارت زیرمجموعه این شهرستان، ۱۳۶ پایگاه در بوئین زهرا و ادارات زیرمجموعه این شهرستان، ۶۴ پایگاه در البرز و ۶۹ پایگاه در آبیک در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: براساس اعلام دفتر مقام معظم رهبری مبلغ فطریه برای هر نفر حداقل هشت هزار تومان و کفاره یک روز قضای روزه ( غیر عمد) دو هزار و ۵۰۰ تومان و کفاره یک روز قضای روزه عمد (اطعام ۶۰ فقیر) ۱۵۰ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه شورای زکات استان که به ریاست نماینده معزز ولی فقیه در استان و نایب رئیسی استاندار محترم  برگزار شد، جمع آوری زکات فطریه تابع شرایطی فقهی است از این رو تنها صندوق های مجاز برای جمع آوری فطریه، صندوق های دارای  نشان آرم شورای زکات استان است.

مومنی خاطرنشان کرد: بر روی این صندوق ها علاوه بر آرم مهر شورای زکات استان به صورت غیرچاپی حک شده و موسسات خیریه نیز برای جمع آوری زکات فطریه باید با چنین روشی اقدام به جمع آوری زکات فطریه کنند.

وی تأکید کرد: استفاده از کارتخوان  برای دریافت زکات فطریه تنها در در کنار محل اقامه نماز عید سعید فطر و با نصب بنر انجام می شود.

مومنی اعلام کرد: با توجه به اینکه اولویت مصرف زکات فطره بر اساس موازین شرعی برای نیازمندان است و کمیته امداد در عمل به اعتماد مردم مومن و خیر استان قزوین مطابق سنوات گذشته در اسرع وقت مبالغ جمع آوری شده را به دست ولی نعمتان تحت حمایت می رساند ومبالغ فطریه جمع آوری شده در مساجد نیز، زیر نظر هیئت امنای مسجد برای نیازمندان همان محله هزینه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: همه مأموران مستقر در پایگاه های جمع آوری فطریه باید دارای کارت شناسایی(مأموریت) عکس دار هستند.

وی یادآورشد: در نماز عید فطر سال ۹۷ بیش از سه میلیارد و ۴۵۳ میلیون تومان زکات فطریه جمع اوری شد که از این رقم بیش از ۵۵۲ میلیون تومان کفاره غیرعمد، بیش از ۲۹ میلیون تومان کفاره عمد ، بیش از ۱۶۱ میلیون تومان فطریه سادات و بیش از دو میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان فطریه عام بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.