البرز - رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اعلام سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومانی در شهرک دارویی برکت، گفت: ریسک سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های دانش‌بنیان را می‌پذیریم.

ریسک سرمایه گذاری برای شرکت‌های دانش‌بنیان را می‌پذیریم

به گزارش قدس آنلاین، محمد مخبر ظهر سه‌شنبه در آیین افتتاح" شهرک دارویی  صنعتی برکت " با اشاره به اینکه کشور در یک جنگ فراگیر، وسیع‌تر و عمیق‌تر از جنگ تحمیلی قرارگرفته است وهمه اقشار کشور این را درک کرده اند، گفت:در زمان جنگ تحمیلی  سه مولفه موفقیت آمیز داشتیم یکی رهبری امام (ره)   که به فرموده  ایشان پیش می رفتیم و مولفه دوم فرمانبری مردم و جوانان بود.

وی افزود: در آن دوران  جنگ فقط در یک محدوده جغرافیایی درگیر بود و سرانجام هم  به پیروزی رسید اما امروز  در این جنگ اقتصادی وسیع و عمیق ترهمه کشور درگیر این جنگ شده است در حالی که در آن زمان زیر ساخت های کشور و توان نظامی قابل قیاس با حال حاضر نیست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)   با بیان اینکه برخی فکر می کنند جنگی با آمریکا خواهیم داشت، گفت: این یک شوخی بیش نیست چراکه آمریکا جرات اینکه تجهیزات نظامی خود را به منطقه بیاورد را ندارد و این یک بازی بیش نیست و فقط می خواهند فشار معیشتی و اقتصادی به مردم بیاورند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام این خبر که شهرک دارویی برکت در دوران تحریم‌ها شکل‌گرفته است، افزود: امروز افتتاح این شهرک دارویی نشان می دهد که ایران از توان اقتصادی بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول گفت: اگر فعالان اقتصادی در سطح کشور همچون سرداران دفاع مقدس پای کار باشند این جنگ اقتصادی را نیز بدون هیچ آسیبی پشت سر خواهیم گذاشت واگر اتحاد در بخش خصوصی و دولتی اتفاق بیفتد قطعا از این مقطع عبور خواهیم کرد.

مخبر با اشاره به اینکه در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به دنبال انتفاع از صنعت دارو نیستیم، گفت: یک ریال از سود دارو به ستاد نمی‌آید.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته تولیدات دارو باعث شد ۱۲۰ میلیارد تومان از جیب مردم کمتر هزینه شود، افزود: در ستاد اجرایی فرمان امام بحث دارو قضیه اجتماعی است نه اقتصادی، اگر بتوانیم طبق فرامین مقام معظم رهبری تولید را تقویت کنیم بدون شک در جنگ اقتصادی پیروز میدان خواهیم بود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)   خاطرنشان کرد: در حوزه غذا و دارو نیز توسط دشمن تحریم شده ایم، اینکه می‌گویند در این حوزه تحریم نکرده‌ایم کذب محض است.

مخبر با اشاره به اینکه ستاد فرمان اجرایی امام (ره) ۴۰ میلیارد تومان در شهرک دارویی برکت هزینه کرده است، گفت: ریسک سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های دانش‌بنیان را می‌پذیریم.

وی ادامه داد:  سال آینده می‌توانیم جلوی ۵۰۰ میلیون دلار واردات دارو را بگیریم چراکه در حال حاضر بیش از یک هزار قلم دارو وارد کشور می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضورت امام (ره) در پایان گفت: بیش از  یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توسط این ستاد به سیل‌زدگان کمک شده است و۲۵۰ میلیارد تومان وسایل به‌صورت بلاعوض به شهرهای سیل‌زده ارسال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.