رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: پلیس استان از تمام امکانات خود برای اجرای موفق طرح ترافیکی تابستان امسال با هدف کاهش تلفات و خسارات و روان سازی ترافیک استفاده می کند.

پلیس راهور خراسان رضوی تمام امکانات خود را بکار گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمد باقر سلیمی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مرحله اول این طرح از تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان آغاز شد و مرحله دوم آن نیز از تیر ماه آغاز می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تابستان امسال مصادف با دهه کرامت و ماه محرم و افزایش ورود مسافر و زائر به استان خراسان رضوی و مشهد است پلیس راهور تمام تلاش و امکانات خود را برای اجرای مطلوب این طرح بکار می گیرد.

وی گفت: در حوادث ترافیکی درون شهری استان طی تابستان سال گذشته ۱۲۴ نفر کشته شدند که با استفاده از بانک اطلاعات و گزارشات پلیس و اورژانس علت تمام تصادفات فوتی و جرحی، نقاط حادثه خیز و ساعات بروز حوادث مورد تجزیه و تحلیل کارشناسی قرار گرفته و در این راستا اعزام، استقرار و پوشش نیرویی انجام شده است.

سرهنگ سلیمی افزود: در شهر مشهد طی سال گذشته ۶۰ نقطه بحرانی و حادثه خیز شناسایی شد که از این تعداد در ۱۶ نقطه اصلاح هندسی صورت گرفت و اصلاح نقاط باقیمانده نیز از فروردین امسال با همکاری شهرداری در دست انجام است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از دلایل مهم بروز حوادث ترافیکی در شهر مشهد ورود غیر مجاز روزانه ۲۰ هزار وسیله نقلیه سنگین به معابر شهری است که پیشگیری از این امر به تامین زیرساخت‌های لازم و فرهنگ سازی نیاز دارد.

وی گفت: در سال گذشته در مجموع با پنج درصد کاهش تصادفات و تلفات در استان نسبت به سال قبل از آن مواجه بودیم و از سه ماه آخر پارسال و سه ماه اول امسال روند تصادفات جرحی مهار شد و این تعداد رو به کاهش است.

سرهنگ سلیمی افزود: شهرستان‌های تربت جام، تربت حیدریه و گناباد رتبه های اول تا سوم استان را در کاهش حوادث داشته اند و شهرستان‌های سبزوار، کاشمر و مشهد نیز در افزایش حوادث ترافیکی در این مدت مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

وی اظهار داشت: سال گذشته هفت هزار و ۵۳ خودرو و ۵۴ هزار و ۴۹۱ موتورسیکلت متخلف در استان توقیف، ۱۳ هزار وسیله نقلیه به دلیل مخدوش بودن پلاک و هشت هزار خودرو به دلیل خلافی بیش از یک میلیون تومان اعمال قانون شدند.

وی گفت: در این مدت ۴۰۷ گواهینامه دارای نمره منفی و گواهینامه ۴۱۰ راننده معتاد به مواد مخدر و الکل نیز ضبط شده و برای ۷۳۸ راننده پر خطر نیز با تشخیص مراجع قضایی اعمال قانون شده است.

سرهنگ سلیمی افزود: در حوزه ارائه خدمات و اجرائیات نیز سال گذشته با همکاری ۱۴۶ آموزشگاه رانندگی فعال در استان ۱۱۵ هزار فقره گواهینامه جدید صادر شده، به ۱۶ هزار پرونده اعتراض به جرایم یا درخواست تخفیف رسیدگی شده، ۹۸۰ هزار خدمات شماره گذاری شامل شماره جدید، تعویض، گذر موقت، میهمان، توقیف و رفع توقیف و ثبت شکایت خودرو و موتورسیکلت توسط پلیس راهور خراسان رضوی انجام شده است.

وی اظهار داشت: در طرح نوروزی امسال نیز در مجموع سه میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو وارد استان خراسان رضوی شده و سه میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه از استان خارج شدند و در این مدت یک هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو و یک هزار و ۷۴۰ دستگاه موتورسیکلت به خاطر ارتکاب تخلفات متعدد مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

وی گفت: در بهار امسال نیز ۲۶۵ هزار خدمت شماره گذاری انجام شده که از این تعداد ۲۸ هزار و ۲۵۶ مورد صدور گواهینامه جدید بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.