شهردار کلات گفت: به رغم اینکه شهر کلات منطقه‌ای سیل‌خیز است و در مواقع بحرانی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند اما از داشتن حداقل امکانات مورد نیاز محروم است.

شهرداری کلات از حداقل امکانات محروم است

به گزارش قدس آنلاین، مسعود میراب اظهار کرد: امکانات شهرداری کلات آنقدر اندک است که حتی جوابگوی مواقع عادی هم نیست. با وجود اینکه سیلاب شهر کلات را بسیار تهدید می‌کند اما شهرداری این شهر از امکانات لازم برای خدمات‌دهی مطلوب به شهروندان و مواجه شدن با این‌گونه بحران‌ها محروم است.

وی عنوان کرد: حتی برای مواقع عادی نیز با مشکلات مواجه هستیم به طوری که از نظر ماشین آلات و تجهیزات کمبودها بسیار است که می‌طلبد مسئولان استانی نگاه ویژه‌تری به این شهرستان با توجه به شرایطی که دارد، داشته باشند.

شهردار کلات اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از افراد در حریم و بستر رودخانه‌ ساخت و سازهایی را داشته‌اند که در زمان سیلاب مشکل‌ساز است.

وی ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده با دادستان کلات تلاش شده اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد که تاکنون در این راستا حکم تخریب چندین مورد گرفته شده است. پیش‌بینی می‌شود ۵۰ تا ۶۰ مورد در حریم و یا بستر مسیل ساخته شده باشند که باید هر چه زودتر در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ شود.

میراب بیان کرد: در سیلاب اخیر به بسیاری از زیرساخت‌های شهر کلات آسیب وارد شد که برای رفع مشکلات نیازمند تخصیص اعتبارات لازم از سوی استان هستیم. کارهای شهرداری‌ها فقط برای روزهای عادی و مواقع غیر بحران پیش‌بینی شده و در مواقع بحران تجهیزات بسیاری کمی داریم.

شهردار کلات افزود: همان‌گونه که در مواقع بحران از شهرداری انتظار دارند خدمات‌دهی داشته باشد لااقل در همین اندازه امکانات و تجهیزات و منابع مالی لازم را تامین کنند تا شرمنده شهروندان کلات نباشیم.

وی عنوان کرد: یکی از عللی که موجب شده در سیلاب‌های اخیر خسارت بیشتری به شهر کلات وارد شود، فرسودگی منازل است؛ حدود ۷۰ درصد منازل شهر کلات فرسوده هستند.

میراب گفت: به رغم اینکه اکنون حدود ۷۵۰۰ نفر جمعیت ساکن داریم ولی در واقع کلات شهر گردشگری است و بیش از ۵۰ هزار نفر شهروند مقیم مشهد و سایر شهرها هستند که دربخشی از سال در این شهر ساکن هستند و تردد دارند. در سال بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر گردشگر داریم که به امکانات و نقاط تفریحی و امکانات لازم نیاز دارند و باید این نیاز تامین گردد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.