علی رغم موافقت فرمانداری مشهد با مصوبه شورای اسلامی مبنی بر حذف کارمزد شارژ حضوری "من کارت" اما این کارمزد همچنان از شهروندان و زائران دریافت می شود.

حذف کارمزد شارژ حضوری "من کارت" در پس اما و اگر /شهرداری تمایلی به حذف ندارد !

به گزارش قدس آنلاین، در شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مقدس مشهد در تاریخ ۲۷ خردادماه ، شهرداری مکلف شد به منظور فرهنگ ‌سازی و تشویق شهروندان و زائران  به روش های شارژ غیرحضوری، کارمزد شارژحضوری من کارت را حذف و در مقابل به افرادی که از طریق غیر حضوری اقدام به شارژ من کارت می کنند ۳ درصد شارژ مازاد تشویقی ارائه کند و این مصوبه مقرر شد از تاریخ ابلاغ قابل اجرا باشد و جایگزین مصوبه کارمزد شارژ حضوری من‌کارت پیوست آلبوم بودجه سال ۱۳۹۸ سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد شود. اما با گذشت ۱۴ روز از این مصوبه و بنا برگزارش های میدانی، این کارمزد همچنان از شهروندان و خیل عظیم زائران که در استانه دهه کرامت بر تعداد انها افزوده خواهد شد، دریافت می شود.

* دریافت کارمزد پس از قانونی شدن مصوبه شورا خلاف قانون است

شهنازرمارم ، نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد  درباره اجرای این مصوبه  به قدس آنلاین اظهار داشت:  شورای اسلامی شهر مشهد ۱۰روز فرصت دارد مصوبه حذف شارژ حضوری من کارت  که در تاریخ ۲۷خرداد در صحن علنی به تصویب رسید را به فرمانداری ارسال کند و فرمانداری نیز ۱۰ روز فرصت دارد نظر خود مبنی بر تایید یا رد این مصوبه را اعلام کند .

وی با بیان اینکه دریافت کارمزد شارژ حضوری من کارت پس از قانونی شدن مصوبه شورا خلاف قانون است، تصریح کرد: در صورت تایید این مصوبه از سوی فرمانداری و یا عدم ارائه پاسخ از سوی فرمانداری در زمان قانونی و حداکثر ۲۰ روز پس از تصویب آن در صحن علنی ، دریافت کارمزد شارژ حضوری من کارت تخلف محسوب می شود.

*موافقت با مصوبه شورا هفته قبل ارسال شده است

اما حیدر خوش نیت، سرپرست فرمانداری شهر مقدس مشهد در این باره ادعا دارد که سه شنبه هفته قبل یعنی مورخ ۴تیر ماه تایید این مصوبه در کارگروه فرمانداری مشهد به تصویب رسیده است.

وی در ادامه به قدس آنلاین اظهار داشت: موافقت فرمانداری با این مصوبه به شهرداری مشهد نیز ارسال شده است و برای اجرا باید شهرداری به فاوا  ابلاغ کند.

*از تاریخ ۱۱تیرمنعی برای اجرا و ابلاغ این مصوبه وجود  ندارد

خوش نیت افزود: فرآیند بررسی مصوبات شورای اسلامی در فرمانداری به این گونه است که مصوباتی را که مخالف با قوانین و آیین نامه تشخیص داده شوند بلافاصله مخالفت با آنها اعلام خواهد شد و مصوباتی که منع قانونی نداشته باشند، پس از گذشت ۱۴ روز از تصویب آنها در صحن علنی شورا ، خود به خود اجرایی و عملیاتی  می شوند، به عبارتی اگر مخالف با مصوبه ای باشیم قبل از اتمام ۱۴ روز از تصویب آن مخالفت خودمان را اعلام می کنیم.

وی بیان داشت: چون این مصوبه در تاریخ ۲۷ خرداد ماه به تصویب رسیده است، از تاریخ ۱۱تیرماه منعی برای ابلاغ و اجرا ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.