مهرداد اسکویی، مستندساز کشورمان بر ضرورت ورود به عرصه تولید مشترک در فیلم‌سازی تأکید کرد.

ضرورت ورود به عرصه تولید فیلم مشترک

مهرداد اسکویی، مستندساز کشورمان با اشاره به ضرورت ورود به عرصه تولید مشترک در فیلم‌سازی گفت: در سال‌های اخیر فیلمسازان زیادی وارد عرصه تولید مشترک شده‌اند مثلاً در سینمای افغانستان از بهترین تدوین گران و تصویربرداران آمریکایی استفاده می‌کنند و کارگردان افغان با استفاده از یک گروه بین‌المللی حرفه‌ای فیلمش را به استانداردهای جهانی نزدیک می‌کند.

به گفته اسکویی، بایستی فیلمسازان ایرانی روی تولیدات مشترک بین‌المللی اهتمام بیشتری داشته باشند تا بتوان سطح تکنیکالی فیلم‌های ایران را بالا برد.

او با بیان اینکه این اتفاق مهم در سینمای ایران افتاده است و امیدواریم با قدرت و قوت بیشتری دنبال شود، خاطرنشان کرد: این ورود و همفکری جهانی مهم است، چون فیلمسازان بسیار خوبی داریم و نگاه، فرم و زبان سینمای ایران به مدد فیلمسازان بزرگ ما در جهان شناخته شده است، امیدواریم که این خط وصل از سینماگران قدیم به سینماگران جدید، تقویت شود تا تولید فیلم هنری زنده بماند.

این فیلمساز اظهار داشت: در دوره‌ای که پول‌های زیادی وارد سینما می‌شود و نوعی از سینمای سطحی شوخی‌های دم‌دستی و لودگی، شرایطی را به وجود آورده که صداهای مستقل هنری شنیده نشود، سینماگران دغدغه‌مند، تنها صداهایی هستند که کمک می‌کنند فیلم‌های هنری ایران در دنیا دیده شود چون سینمای ایران جایگاه مهمی در جهان دارد.

اسکویی گفت: رقابت برای گرفتن کمک هزینه تولید فیلم در سطح بین‌المللی بسیار دشوار شده است و افرادی که در حوزه آموزش، هزینه‌های زیادی کرده‌اند رقیب فیلمسازان جوان و کم تجربه هستند، چون می‌دانند طرح پیشنهادی را چطور بنویسند تا بتوانند فاند بگیرند، به همین دلیل رقابت سختی برای گرفتن این کمک هزینه وجود دارد.

او یادآور شد: از سوی دیگر وقتی دنبال تهیه کننده بین‌المللی هستید شرایط، بسیار سخت و رقابتی می‌شود، چون شما برای گرفتن مبلغ محدودی پول، دارید با فیلمسازانی از سراسر جهان رقابت می‌کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.