خوزستان_ مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان گفت: قریب به ۵ هزار خادم‌یار رضوی در استان خوزستان فعالیت می‌کننداین خادم‌یاران در ۳۰ موضوع امدادی، درمانی، فرهنگی و تبلیغی، جهادی و ... در مناطق مختلف استان مشغول به خدمت هستند.

فعالیت ۵ هزار خادم‌یار رضوی در خوزستان/ ‌۱۱۰ جشن در دهه کرامت برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام جلیل علی‌نژاد، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان  در نشست خبری ستاد برگزاری «دوازدهمین جشن‌های مردمی و بین‌المللی زیر سایه خورشید» در خوزستان، ضمن نقل کرامتی از امام رضا(ع) گفت: اهل‌بیت(ع) پناه ما هستند و ما خدا را شکر می‌کنیم که برای امید و آرامش خود پناهگاهی داریم. از کسانی که در نهادها این زمینه‌ را فراهم می‌کنند که به نام حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و خواهر کریمه ایشان خدمتی به مردم برسد، تقدیر می‌کنیم.

وی اعلام کرد: برنامه‌های دهه کرامت از فردا،‌ ۱۲ تیرماه با ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) در خرمشهر آغاز می‌شود. از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه خادمان آستان قدس رضوی وارد استان شده و مراسم استقبال از این خادمان که سفیران امام رضا(ع) هستند، ساعت ۱۹ پنج‌شنبه ۱۳ تیر در خیابان امام خمینی(ره) اهواز برگزار می‌شود.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه خدام حرم مطهر رضوی در جشن‌های «زیر سایه خورشید» در ۲۸ شهر استان و ۱۳ منطقه اهواز حضور خواهند یافت، گفت: ۱۱۰ جشن در این دهه برنامه‌ریزی شده که با توجه به وقوع سیل و تبعات آن در استان برنامه‌هایی با محوریت مناطق سیل‌زده پیش‌بینی و توجه خاصی به این مناطق شده است. بردن پرچم متبرک حرم مطهر رضوی و حضور خدام می‌تواند التیام امیدی برای سیل‌زدگان باشد.

وی افزود: عیادت بیماران، حضور در زندان‌های استان، بازدید از مراکز تولیدی و کارآفرین‌های نمونه استان، از جمله برنامه‌هایی است که برای خدام درنظر گرفته شده است. دیدار با ۱۰۰ خانواده شهید نیز در برنامه خدام قرار دارد و بیش از ۱۰ جشن ویژه برای دختران در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان با بیان اینکه آستان قدس رضوی توجه ویژه‌ای به خوزستان و مناطق محروم آن دارد، گفت: در بازه زمانی یک سال و نیم گذشته تاکنون قریب به ۱۴ هزار زائراولی به مشهد مقدس اعزام شده و این برنامه ادامه دارد. تأمین ۴۰ سری جهیزیه برای زوج‌های مناطق سیل‌زده و برگزاری جشن‌های ازدواج رضوی از برنامه‌های دفتر نمایندگی در طول سال است که ادامه دارد.

علی‌نژاد با بیان اینکه قریب به ۵ هزار خادم‌یار رضوی در استان خوزستان فعالیت می‌کنند، گفت: این خادم‌یاران در ۳۰ موضوع امدادی، درمانی، فرهنگی و تبلیغی، جهادی و ... در مناطق مختلف استان مشغول به خدمت هستند. این دفتر در حوزه‌های متنوعی به مردم خدمت‌رسانی کرده و در حال حاضر با همکاری شهرداری، زمینی بیش از یک هکتار مترمربع به این دفتر واگذار شده که مجموعه‌ای چندمنظوره فرهنگی، ورزشی و درمانی در آن ساخته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.