۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 663120

مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت : درسه ماه اول سالجاری بیش از ۱۳هزار نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که این امارنشانگر رشد ۳/۴ درصدی اهدای خون در یزد است .

رشدشاخص اهدای خون در یزد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان یزد، نقی تقوائی با بیان این خبر اظهارداشت: درسه ماه اول سالجاری بیش از ۱۳ هزارو۶۵۲ نفر نفر به مراکز انتقال خون استان  مراجعه کردند که ازاین تعداد ۱۰ هزار۴۹۹ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مشابه سال قبل ۳/۴ درصد افزایش اهدای خون داشته است.

وی با بیان اینکه از بین اهداکنندگان خون در استان ۲/۹۷ درصد مرد و ۸/۲ درصد زن بوده اند تصریح کرد: از این تعداد اهداکننده ۸/۶۵ مستمر (دوبار در سال ) و مابقی از اهداکنندگان با سا بقه یا برای بار اول خون اهدا کردند.

تقوایی با اشاره به راه اندازی دستگاه های جدید در این اداره کل گفت: اهداکنندگان بجای اهدای خون می توانند  اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره نویسی سلول های بنیادی خونساز نیز مشارکت نمایند و جان بیماران را نجات دهند.

مدیر کل انتقال خون استان در ادامه با اشاره با پاشگویی ۹۹ درصدی درخواست های بیمارستان افزود: در سه ماه ابتدایی سالجاری ۱۷۳۲۸ واحد  خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی ارسال شده است و در حال حاضر ذخایر خونی در استان وضعیت مناسبی دارد.

انتها ی پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.