۲۵ تن عسل با پایان فصل برداشت این محصول در باخرز تولید شد که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۵ درصدی رشد تولید عسل در باخرز

به گزارش قدس آنلاین، محمد دوستخواه احمدی مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: پارسال ۲۲ تن عسل در این شهرستان تولید شد.


او تصریح کرد: بر اساس آمارگیری زنبورستان‌ها در سال زراعی کنونی ۵۵ بهره بردار و ۱۵ زنبور دار دارای شناسنامه در باخرز فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: در سال زراعی کنونی ۲۳ هزار کلونی زنبور عسل در این شهرستان مشغول تولید عسل بودند که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

دوستخواه افزود: این شهرستان به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی در چند سال گذشته به یکی از قطب‌های عسل در خراسان رضوی تبدیل شده است.

او ادامه داد: بیشترین نوع عسل در باخرز از نوع خار شتر، پنبه، گیاهان کوهی، زعفران و گل ختمی است که در مناطق و روستاهای ارخود، ارزنه، کردیان، آبنیه و آبخیزه تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: با توجه به خشکسالی، تغییرات اقلیمی، خروج از تک محصولی و توجه به توسعه و تولید سایر فرآورده‌های زنبور عسل از قبیل ژله رویال "شاه انگبین" گرده گل و زهر زنبور، گسترش زنبورستان‌ها از جمله برنامه‌های جهاد کشاورزی در این شهرستان است.

دوستخواه افزود: به همین منظور دوره‌های آموزشی برای بهره برداران و کارشناسان برگزار می‌شود تا با تکنیک و روش‌های نوین زنبورداری آشنا شوند که تحقق آن ضمن تثبیت اشتغال موجود، افزایش درآمد زنبورداران را به دنبال خواهد داشت.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.