مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: این استان امسال در حوزه اجرا و بهره برداری پروژه های آموزشی آماده افتتاح برای مهر ماه آتی، رتبه نخست را در میان ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی در بهره برداری پروژه های آموزشی رتبه نخست کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین ؛  جاسم حسین پور روز یکشنبه  افزود: بر این اساس همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۹ و نخستین روز مهر ماه آتی هزار و ۲۰۴ کلاس درس در قالب ۲۹۳ پروژه مدرسه نوساز در سطح خراسان رضوی مورد بهره برداری قرار می گیرد.  

وی ادامه داد: این تعداد کلاس درس با مجموع مساحت ۱۴۵ هزار مترمربع از نخستین روز آغاز سال تحصیلی جدید در خراسان رضوی اختیار دانش آموزان و فضای تعلیم و تربیت قرار می گیرد.  

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: به همین خاطر این استان جایگاه نخست را از نظر تعداد پروژه های آموزشی مورد بهره برداری مهر امسال کسب کرد.  استان خوزستان پس از خراسان رضوی در جایگاه دوم این حوزه قرار دارد.

وی افزود: اجرای نیمی از مجموع ۲۰۴ کلاس درس در قالب ۲۹۳ پروژه مدرسه نوساز در خراسان رضوی توسط شهروندان نیکوکار مدرسه ساز صورت گرفته است.  

پارسال با هزینه سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و کمکهای خیران هزار و ۳۰ کلاس درس در خراسان رضوی بهره برداری شد. این استان یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز و ۱۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه با حدود ۵۴ هزار کلاس درس دارد.

همچنین ۵۷۰ پروژه آموزشی نیمه تمام در سطح خراسان رضوی وجود دارد که تکمیل اجرا و بهره برداری آنها برای تحصیل دانش آموزان نیازمند تامین اعتبار و منتظر ارائه کمک از سوی نیکوکاران مدرسه ساز است.

منبع : ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.