مدیر کشت و صنعت انابد زیرمجموعه شرکت کشاورزی رضوی از تولید ۳۸ هزار کیلوگرم گوشت در واحد دام سبک این مجموعه طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

تولید ۳۸۰۰۰ کیلوگرم گوشت در واحد دام سبک کشت ‌و صنعت انابد

به گزارش قدس آنلاین، احمد هراتی بیان کرد: این مقدار گوشت تولیدی به کشت و صنعت مزرعه نمونه برای تأمین گوشت مهمان‌سرای حضرت رضا(ع) ارسال شده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به نگهداری بره‌های ماده برای افزایش مولدین ماده، در حال حاضر میزان ۵۰۰ رأس بره نر آماده بارگیری است و ۴۰۰ رأس دیگر تا دو ماه دیگر ارسال خواهد شد.

مدیر کشت و صنعت انابد درباره شرایط دام‌هایی که برای کشتار می‌روند، گفت: دام‌های ارسالی باید سالم بوده، دوره احتیاط داروها به اتمام رسیده و وزنی مناسب برای عرضه داشته باشد.

وی افزود: ذبح این گوسفندان در کشتارگاه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی انجام می‌شود و پس از ذبح نیز کیفیت لاشه بررسی می‌شود.

هراتی تأکید کرد: بره‌هایی که برای کشتار می‌روند باید جنس نر باشد و بره‌های ماده نیز برای افزایش مولدین به گله‌ها تزریق می‌شود.

وی با اشاره به نژاد دام‌های این مجموعه تصریح کرد: این دام‌ها آمیخته‌ای از نژادهای بلوچی، کردی و مغانی هستند که به دلیل برخورداری از ضریب تبدیل مناسب برای تولید گوشت به منظور پروار شدن انتخاب شده‌اند.

هراتی درباره نقش تغذیه بر زود پروار شدن دام‌های سبک بیان کرد: با توجه به اهمیت بسیار بالای تغذیه در خصوص سرعت بخشیدن به پرواربندی دام‌ها، کنسانتره با کیفیت زیر نظر کارشناسان کشت و صنعت انابد که در کارگاه خوراک دام این مجموعه تولید می‌شود، به مصرف گوسفندان می‌رسد.

مدیر کشت و صنعت انابد با اشاره به برنامه این واحد برای توسعه دامداری گفت: با توجه به سیاست شرکت کشاورزی رضوی مبنی بر افزایش دام‌های مولد و برنامه‌هایی از قبیل اصلاح نژاد و تولید خوراک بهینه، تحقق این موارد مستلزم افزایش زیربنا و توسعه واحد دامداری خواهد بود که طرح آن در دستور کار این کشت و صنعت قرار گرفته است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.