رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه وظیفه ای در باره ساخت بیمارستان ۵۴۰تخت خوابی حاشیه شهر مشهد ندارد بلکه متولی تامین اعتبار این بیمارستان وزارت بهداشت و درمان و همچنین مسکن و شهرسازی هستند که پس از گذشت سه سال از کلنگ زنی آن ،همچنان تعلل می کنند.

وظیفه ای برای ساخت بیمارستان ۵۴۰تخت خوابی حاشیه شهر مشهد نداریم/دو وزارتخانه در تامین اعتبار تعلل می کنند

محمد رضا دارابی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: وظیفه ای در باره ساخت بیمارستان ۵۴۰تختخوابی حاشیه شهر مشهد نداریم.

وی تصریح کرد: از طرفی مساله اساسی در ساخت این بیمارستان نبود بودجه است و علی رغم اینکه زمین این بیمارستان توسط آستان قدس رضوی اختصاص داده شد، اما وزارت بهداشت و درمان به صراحت اعلام کرده است که بابت ساخت این بیمارستان پول ندارد.

دارابی بابیان اینکه برای این بیمارستان در بودجه سال جاری نیز ردیفی دیده نشده است و حتی درصورت اختصاص بودجه در سال های آینده، حداقل چهار سال ساخت ان طول خواهد کشید، افزود: این بیمارستان در پاییز سال ۱۳۹۵ به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور کلنگ زنی و مقرر شد که ۵۰درصد منابع ساخت آن توسط وزارت بهداشت و ۵۰درصد دیگر نیز توسط وزارت مسکن و شهرسازی تامین و بیمارستان به صورت تجهیز شده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار بگیرد، از این رو وظیفه ای برای این  دانشگاه برای ساخت این بیمارستان وجود ندارد بلکه این دو وزارتخانه هستند که در پرداخت اعتبار تعلل و پاسکاری می کنند.

وی بیان داشت: ساخت این بیمارستان به بهانه های مختلف و همچنین نبود اعتبار در کش و قوس های اداری بلاتکلیف مانده است. از طرفی استاندار قبلی خراسان رضوی بدون اطلاع دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به صورت یک طرفه سال قبل تفاهنامه را که بر مبنای آن دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اعتبارات خودش ساخت این بیمارستان را شروع کند و زمانی که به پیشرفت  ۲۵درصدی رسید، وزارت مسکن و شهرسازی ۲۰هکتار از زمین ۵۰هکتاری که در جنوب مشهد دارد را  تغییر کاربری داده و به فروش برساند و ۵۰درصد از مبلغ فروش این ۲۰هکتار را به دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرداخت کند تا بیمارستان ساخت بیمارستان را تا ۵۰درصد ادامه دهد ،در این تفاهنامه یک طرفه بیان شده است که  سپس دانشگاه تا سقف ۷۵درصد ساخت بیمارستان را ادامه دهد و برای ادامه ، وزارت مسکن و شهرسازی ۵۰درصد مبلغ دیگر زمین فروخته شده را به دانشگاه تحویل دهد تا بیمارستان به صورت کامل ساخته شود.

دارابی با بیان اینکه برای ساخت این بیمارستان هیچ اعتباری برای دانشگاه در نظرگرفته نشده است، افزود: در صورتی که بودجه ساخت بیمارستان تامین شود ما حاضر هستیم که ساخت آن را شروع کنیم که حداقل ساخت آن ۴سال طول خواهد کشید.

وی تصریح کرد: از طرفی استاندارقبلی  و فعلی خراسان رضوی با مصاحبه و مطرح کردن این موضوع در رسانه ها به دنبال  این موضوع هستند که  دانشگاه از ساخت این بیمارستان سرپیچی می کند در حالی که به صراحت اعلام می کنیم این دانشگاه هیچ نقشی در ساخت این بیمارستان ندارد و با رسانه کردن موضوع مشکل برطرف نمی شود بلکه مساله اساسی بودجه و اعتبار است و  بالغ بر چندین مکاتبه با استاندار خراسان رضوی و وزیر بهداشت و درمان انجام داده ایم ولی هیچ پاسخگویی و تاثیری نداشته است .

دارابی ادامه داد: ما به عنوان متولی بهداشت و درمان مشهد و شرق کشور برای ساخت این بیمارستان دغدغه داریم اما بودجه و اعتباری برای ساخت این بیمارستان نداریم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.