آغاز رپرتوآرهای عروسکی گروه تئاتر آران در مهرماه با «اپرای عروسکی حافظ» به کارگردانی بهروز غریب‌پور و خوانندگی علیرضا قربانی خواهد بود.

همکاری قربانی، تاج و زندوکیلی در اپرای حافظ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در دوره اجرای رپرتوآرهای گروه تئاتر عروسکی آران اخیرا اپرای عروسکی عاشورا به کارگردانی بهروز غریب پور و مناسبت ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا(ع) به صحنه آمد و مخاطبان زیادی را در تالار فردوسی جذب خود کرد.

حال گروه تئاتر آران، اپرای عروسکی حافظ را برای اجرا روی صحنه تئاتر آماده می‌کنند. اجرای این نمایش از دهم تا بیست و دوم مهر ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تالار فردوسی به صحنه می‌رود.

آهنگساز و رهبر ارکستر عروسکی آران امیر پورخلجی است و بخش‌هایی از موسیقی این کار از ارکستر فیلارمونیک روسه بلغارستان استفاده شده است.

بهروز غریب‌پور کارگردان گروه تئاتر آران نیز در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد:‌این رپرتواور با هدف اجرای مجدد کارهایی که ارزش اجرای مجدد را دارند و با هدف جذب مخاطب بیشتر اجرا می‌شود. این اجرا اولین بار در سال۸۷ انجام شد و آغازی برای سایر اپراهای عروسکی شد. در این کار آوازهای سنتی ایرانی توسط خوانندگان برجسته انجام شده و خوشبختانه با وجود اینکه نمونه‌های خارجی اپرا نیز انجام شده اما تفاوت زیادی بین این کار و نمونه خارجی‌اش وجود دارد.

بازی دهندگان عروسک این نمایش مریم اقبالی، علی پاکدست، علی ابوالخیریان، مرجان احمدی، مرضیه سرمشقی، نسیم امیرخسرو، هانی حسینی، سارا اقبال، مهرنوش صادقیان، صدف بیگدلی، زینب اشرف‌زاده، الهام وفایی، مائده مدنی، نیلوفر ساسانی هستند.

آواگران این کار علیرضا قربانی، اسحاق انور، وحید تاج، علی زند وکیلی، هاله سیفی، سحر محمدی، امین هدایتی، بابک صبوری، اسماعیل محمدی، حسین رضا اسدی، حسن برکتی، علیرضا سعیدی، وصال علوی، مهدی شجاعی، حامد کاظمی، مهدی هدایی، آزاده فرپور و ... بازیگران رادیویی: صنم نکواقبال، امیر صالح کسروی، دلارام شکوهی هستند.

در ادامه این اجراها نیز در مهر ماه اپرای عروسکی مولوی آماده اجرا می‌شود و از تاریخ ۲۸ مهر کار خود را شروع می‌کند. آهنگساز این اجرا نیز بهزاد عبدی است.

در این دوره از رپرتوار اُپراهای عروسکی، خریداران اجرای کنونی اپرای «حافظ» می‌توانند بلیت اسپرای «مولوی» را با ۱۰٪ تخفیف وفاداری تیوال و بهای ۴۵،۰۰۰ تومان تهیه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.