دولت آمریکا در یک ماه اخیر از ورود ۱۲دانشجوی ایرانی به این کشور ممانعت کرده است.

آمریکا ویزای ۱۲ دانشجوی ایرانی را لغو کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، طی یک ماه گذشته دوازده دانشجوی ایرانی که قرار بود در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی رشته‌های مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه کالیفرنیا حاضر شوند، گفته‌اند روادید [ویزا] آن‌ها لغو شده و جلوی پروازهای ماه جاری آن‌ها به آمریکا گرفته شده است.

لغو ناگهانی روادید دانشجویان ایرانی که گفته می‌شود پس از تشدید اختلافات ایران و آمریکا صورت گرفته است، مقامات دانشگاه و اتحادیه‌های دانشجویی را بر آن داشته تا علت این مسئله را پیگیری کنند.

این در حالی است که مقامات وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده‌اند هیچ تغییراتی در سیاست مربوط به ویزای دانشجویی صورت نگرفته است و هر ساله در فصل پاییز چنین مشکلاتی برای دانشجویان بین‌المللی که قصد سفر و تحصیل در آمریکا را دارند، پیش می‌آید.

اما دانش آموزان ایرانی که بیشتر آن‌ها از دانشگاه کالیفرنیا پذیرش گرفته‌اند، می‌گویند روادید آن‌ها در لحظه آخر و بدون هیچ گونه اخطار و توضیحی ابطال شده است و حتی بسیاری از آن‌ها اجازه سوار شدن به هواپیما را نیافته‌اند. همچنین یکی از دانشجویان در فرودگاه بین‌المللی بوستون بازداشت و بازگردانده شده است. دانشجویان همچنین گفته‌اند پس از مراجعه به صفحه اینترنتی وزارت امور خارجه متوجه شدند روادید آن‌ها در روز ۳۰ اوت به روز رسانی شده است، ولی در اوایل ماه سپتامبر و پیش از حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان، از ورود آن‌ها ممانعت به عمل آمده است.

بر اساس قانونی که در سال ۲۰۱۲ در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا تصویب شد ارائه ویزا به دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل یا تکمیل تحصیلات خود در رشته‌های وابسته به انرژی هسته‌ای را دارند، ممنوع است و اخذ ویزا برای دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در رشته‌های دیگر را دارند، بلامانع است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.