قزوین_ حجت الاسلام ماندگاری گفت: خداوند در قرآن مومنان را برادر یکدیگر معرفی می‌کند و تفسیر این آیه به صراحت در ایام اربعین دیده می‌شود که اتحاد و برادری اجازه نفوذ و تفرقه افکنی دشمن را نمی‌دهد.

عشق به سیدالشهدا باید در تمام زندگی ما تجلی یابد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی ستادمردمی اربعین استان قزوین، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری درباره‌ی فضیلت پیاده روی اربعین اظهار کرد: عشق به اباعبدالله را مادرانمان به ما آموخته‌اند و ما را در مجالس امام‌حسین(ع) پرورانده‌اند که امروزه ما یکی از عاشقان اباعبدالله شده‌ایم.

وی افزود: اگر ذرات وجودی ما با امام‌حسین(ع) آمیخته شود در شب اول قبر به حتم بوی اباعبدالله از سینه‌های یکایک ما احساس می‌شود.

این کارشناس مذهبی اذعان کرد: بهترین ویژگی مردمی ما عشقی است که از امام‌حسین(ع) در سینه دارند و این عشق به مولاست که آن‌ها را پای روضه و پیاده‌روی اربعین کشانده‌است.

وی گفت: اسلام را امام حسین(ع) حفظ کرده‌است چنانچه در روایات نبوی می‌خوانیم که امام حسین(ع) اسلام را زنده نگه‌داشته‌است و همین روضه‌ها، گریه‌ها و پیاده‌روی‌ها است که به عنوان زیباترین ویژگی مردم شناخته می‌شود.

این استاد حوزوی ابراز کرد: مشکل ما در عشق به امام حسین(ع) این است که این عشق در تمام زندگی ما تجلی نیافته‌ و لازم است عشق به مولا در تمام لحظات زندگی مانند غم، شادی، تفریح، تربیت فرزند، خانواده و روزمرگی تزریق و تکرار شود اگر چنین اتفاقی بیفتد جامعه‌ی اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی که به ما وعده داده‌شده‌است محقق می‌شود.

وی ادامه داد: اگر سه وعده‌ی اصلی یعنی جامعه‌ی اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی محقق شود ظهور ولی‌عصر اتفاق می‌افتد.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: زیبایی‌های اربعین بسیار است که یکی از آن‌ها روحیه‌ی خدمت‌گزاری است، در این ایام همه‌ی افراد تمایل دارند به هر طریقی به مردم خدمت کنند حتی برخی از خادمین زمان زیارت خود را صرف خدمت به زائرین می‌کنند تا با این روش دل مولا و زائرانش را خوشحال کنند ‌و مورد دعای زائرین قرار بگیرند.

وی گفت: خادمان امام حسین(ع) کسانی هستند که باتوجه به جایگاه اجتماعی و شغلی خود مدتی زمان خود را وقف خدمت به زائران کرده‌اند؛ چنانچه در آیه‌ی ۵۴سوره‌ی مائده به برخی از ویژگی‌های این افراد اشاره می‌شود و این آیه با وصف ویژگی افراد سربازان آخرزمان را که پیش مقدمه‌ی ظهور هستند معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: خادم بودن مختص به زمان و مکان خاصی نیست بلکه افراد در هرجا و هرمکان متناسب با توانایی و استعدادهای شغلی خود می‌توانند خادم ائمه باشند. حتی افراد می‌توانند در خانواده‌ی خود به عنوان خادم فعالیت کنند چراکه خدمت به محب اهل بیت محدویت ندارد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: خدمت اگر در خانواده، جامعه، روزمرگی‌ها و زندگی انسان تجلی پیداکند بسیاری از مشکلات اجتماعی برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.