وزیر اقتصاد و دارایی پس از ورود به مشهد در نخستین برنامه سفر یک روزه خود به بازدید تصفیه‌خانه منطقه خین عرب رفت.

بازدید وزیر اقتصاد از یک تصفیه‌خانه در مشهد مقدس

به گزارش قدس آنلاین، مدیر طرح جایگزینی پساب مشهد امروز گفت: تصفیه خانه خین عرب واقع در شمال شرق این کلانشهر و طرح جایگزینی پساب با آب مصرفی برای کشاورزان است.

حبیب‌الله راستکار افزود: در چارچوب اجرای این طرح به شکل "بی. او. تی خودگردان" یا بیع متقابل، پساب تصفیه‌شده به جای سهمیه آب کشاورزان از سد طرق به آنها عرضه می‌شود.

وی گفت: با اجرای "طرح جایگزینی پساب" ایستگاه پمپاژ خین عرب فاضلاب ورودی را پس از تصفیه در قالب پساب برای واگذاری به کشاورزان به تصفیه‌خانه پرکندآباد منتقل می‌کند.

مدیر طرح جایگزینی پساب مشهد افزود: بر این اساس ۳۵میلیون مترمکعب پساب سالانه با آب مصرفی کشاورزان جایگزین می‌شود.

راستکار با اشاره به اینکه میزان جابه‌جایی آب را در این طرح یک مترمکعب در هر ثانیه است گفت: میزان سرمایه‌گذاری در طرح جایگزینی پساب مشهد که پارسال اجرا شد ۴۰۰میلیارد ریال است.

او افزود: این طرح در مسیری به طول ۶.۳کیلومتر از منطقه خین عرب تا تصفیه‌خانه پرکندآباد اجرا شده است.

راستکار گفت: وزیر اقتصاد و دارایی صبح امروز همچنین از ایستگاه پمپاژ متراکم با ظرفیت هزار لیتر بر ثانیه در همین منطقه دیدن کرد.

وی افزود: جایگزینی پساب خروجی تصفیه‌خانه‌ها با منابع آب مصرفی کشاورزان یکی از برنامه های وزارت نیرو برای مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب است.

بازدید از پارک علم و فناوری خراسان و شرکت در نشست ستاد اقتصادمقاومتی خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های سفر وزیر اقتصاد و دارایی به مشهد مقدس است.

منبع: صداو سیما

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.