خراسان شمالی- سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، گفت: هنرمندان شیروانی که به نمایندگی از استان خراسان شمالی در دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور شرکت کرده بودند، عناوین برگزیده این جشنواره از آن خود کردند.

برگزیده شدن هنرمندان شیروانی در جشنواره موسیقی نواحی کشور

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ ابوالحسن حیدری، با اعلام این خبر افزود: برگزیدگان این جشنواره از شهرستان خسروحداد کارگر، رحمان اسلامی و حامد حسن زاده مقدم بودند.

وی، اظهار داشت: استقبال مردم از اجرای موسیقی مقامی خراسان شمالی در این جشنواره که بتازگی در کاروانسرای گنج علیخان کرمان برگزار شد، گسترده بود.

حیدری، بیان داشت: موسیقی مقامی خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است که می توان آنرا به سه بخش کرمانجی، ترکی و ترکمنی تقسیم کرد.

وی، تصریح کرد: هم اکنون ۱۵۰ نفر در عرصه موسیقی مقامی شیروان فعالیت دارند که نیازمند حمایت مسئولان استانی و شهرستانی است.

وی، خاطرنشان کرد: برای تقویت موسیقی اصیل شهرستان و همچنین در راستای تقویت فرهنگ بومی، محلی، آیین‌ها و سنت‌های دیرینه مردم باید بیشتر از هنر هنرمندان محلی استفاده تا سنت‌های گذشته هنری زنده شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.