گیلان -مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه همایش ملی درختکاری را در ۱۴ آذرماه برگزار خواهیم کرد، گفت: از ۱۴ آذر به پیشواز روز درختکاری در ۱۵ اسفند می رویم.

برگزاری همایش ملی درختکاری در ۱۴ آذر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی گیلان ،محسن یوسف پور در نشست با تشکل های مردم نهاد زیست محیطی و منابع طبیعی، درختکاری در عرصه ها را یکی از ماموریت های سازمانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان دانست و اظهار کرد: امسال برای نخستین بار در پاییز درختکاری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه درختکاری معمولا در ماه های بهمن و اسفند انجام می شود، تصریح کرد: زمانی که درختان جنگلی در خواب به سر می برند، می توانیم آنها را بدون آسیب به طبیعت منتقل کنیم، اما خواب رفتگی درختان و نهال ها از آبان و آذر آغاز می شود و باید نهایت استفاده را از این زمان ببریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به شرایط ویژه جنگل های هیرکانی، افزود: در فرهنگ سازمانی ما ماه اسفند ماه درختکاری است، اما با توجه به توپوگرافی جنگل های شمال کشور و کوهستانی بودن منطقه نمی توانیم در این ماه درختکاری خوب و موثری در سطح وسیع انجام دهیم. در واقع بردن نهال به بالادست و کاشت نهاد در برف بسیار سخت است لذا این تصمیم در سطح سازمان جنگل ها گرفته شد که درختکاری را از پاییز آغاز کنیم.

یوسف پور با بیان اینکه همایش ملی درختکاری را در ۱۴ آذرماه برگزار خواهیم کرد، گفت: از ۱۴ آذر به پیشواز روز درختکاری می رویم و ۱۵ اسفند پایان درختکاری است، زیرا در فروردین ماه عملا درختان بیدار می شوند و شکوفه دهی می کنند لذا درختکاری در ایام باقی مانده به بهار زیاد موفقیت آمیز نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.