۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 682313

مستند «مهدی که به دنیا آمد» به کارگردانی امیر مهدی حکیمی و حجت بامروت با حضور عوامل تولید و علاقه مندان در پردیس سینمایی هویزه مشهد اکران و از پوستر این فیلم رونمایی شد.

روایت زندگی یک طلبه در «مهدی که به دنیا آمد»

به گزارش قدس آنلاین، مستند «مهدی که به دنیا آمد» به کارگردانی امیر مهدی حکیمی و حجت بامروت با حضور عوامل تولید و علاقه مندان در پردیس سینمایی هویزه مشهد اکران و از پوستر این فیلم رونمایی شد. این مستند در دو بخش جایزه ملی و جایزه شهید آوینی جشنواره بین المللی سینما حقیقت حضور دارد.

حکیمی گفت: از همه دوستانم که کنار من بودند و ما را در ساخت این فیلم همراهی کردند، تشکر می کنم. مدت دوسال از مهر ۹۶ تا مهر ۹۸ کنار هم بودیم و این مستند حاصل کار جمعی بود.

مهدی زریفی، سوژه این مستند و طلبه ای که مبلغ دینی ناشنوایان به زبان اشاره است، گفت: حدود دو سال و نیم پیش که آقای حکیمی به هییت ناشنوایان آمدند، اول راضی نشدم ولی بخاطر اینکه شاید نتیجه کار باعث آشنایی مردم با مشکلات ناشنوایان شود، قبول کردم که مستند ساخته شود، امیدوارم که اثرگذار باشد.

حجت الاسلام سید کاظم علوی، فیلمساز و پژوهشگر سینمایی درباره این مستند گفت: به آقای حکیمی به عنوان طلبه ای که اثری جدی در مدیوم سینما ساخته است، تبریک می گویم. با دیدن این فیلم، معنای بلندی به ذهنم خطور کرد و این کاری است که از پس طلبه ها برمی آید، فیلمساز متدین و انقلابی هم داریم ولی زبان طلبه فرق دارد. اگر طلبه ها وارد سینما شوند نتیجه اش فیلم خوب اینچنینی می شود ولی متأسفانه طلبه ها وارد عرصه سینما نشده اند.

وی خاطرنشان کرد: می توان نام بعثت یا رسالت را هم روی این فیلم گذاشت چون کاری که این طلبه انجام داد، آینه تمام نمای رسالت پیامبر است. کار این فیلم همچون رسالت پیامبر در تبلیغ دین است. اگر بزرگان تصمیم گیرنده از حوزه علمیه در این جمع حضور داشتند به آنها می گفتم که طلبه ها کارهای بزرگی می توانند بکنند، این فقط یک مستند بود که چنین زیبا ساخته شد.

حجت الاسلام مجتبی الهی، کارشناس دینی هم در سخنانی گفت: مهدی زریفی، معارف دین را به زبان اشاره برای ناشنوایان بیان می کرد و مهدی حکیمی هم زبان تجویدی قرآن را برای نسل جوانی که چندان آشنا با این زبان نیست به زبان تصویر درآورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.