روز نخست نشست تخصصی تدوین سند راهبردی ورزش بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، با حضور مسئولان نهادهای ورزشی و نمایندگانی از وزارت ورزش و جوانان، بسیج ورزشکاران و ستاد کل نیروهای مسلح در امور ورزش برگزار شد.

برگزاری نشست تدوین سند راهبردی ورزش بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش قدس آنلاین، نشست جمع‌بندی تدوین سند راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه ورزش با حضور نمایندگان ملی کارگروه تدوین سند نظام نوین ورزش و مدیران تربیت بدنی آستان قدس رضوی امروز ۲۳ آذرماه در محل این مجموعه ورزشی برگزار شد و تا فردا ادامه می‌یابد.

چکیده دستآوردها و ظرفیت‌های ورزش

در این جلسه، علیرضا صفارزاده رئیس هیأت مدیره تربیت بدنی آستان قدس رضوی و مسئول این کارگروه تدوین سند نظام نوین ورزش توضیحاتی در خصوص نحوه شکل‌گیری و اهداف این کارگروه ارائه کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب از مهمترین سندهای بالادستی در پیشرفت همه جانبه کشور است و کارگروه تدوین سند راهبردی در حوزه ورزش بر اساس این بیانیه در پی نهادینه‌سازی ارزش‌ها و بهره‌برداری از دستآوردهای چهل ساله ورزش شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه این کارگروه از شش ماه قبل آغاز به کار کرده است، افزود: وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی این کارگروه و نمایندگانی از دیگر نهادها از جمله نیروهای مسلح، معاونت فرهنگی سپاه، دانشگاه آزاد اسلامی، شماری از رؤسای فدراسیون‌ها و تربیت بدنی بسیج در تدوین و عملیاتی کردن این سند ملی سهم دارند.
نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، استخراج مفاد مورد استفاده در زمینه ورزش از بیانیه گام دوم انقلاب و تطبیق آن با فعالیت‎های نهادهای ورزشی به منظور بهره‌برداری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان ورزش کشور را جهت اصلی حرکت این کارگروه برشمرد و مخاطب آن را همه اقشار جامعه دانست.
به گفته وی، دستآوردهای کم نظیر ورزش کشور طی چهل سال بعد از پیروی انقلاب، استخراج اشتباهات و اشکالات عملکرد چهل ساله ورزش و نیز بازشناسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالاقوه ورزش کشور از جمله اهم اهداف پیگیری شده طی جلسات برگزار شده تاکنون بوده است.
صفارزاده تأکید کرد: ساختار و اهداف اخلاقی، تربیتی و معنوی مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی به عنوان یکی از اعضای کارگروه تدوین این سند راهبردی، به سهم خود در تدوین خط‌مشی این سند نقش دارد و طی این نشست دو روزه در مشهد بر روی راهبردها و توصیه‌های آینده ورزش تمرکز می‌کنیم.   
وی ادامه داد: این راهبردها در ۸ محور اصلی در زوایایی چون ورزش همگانی، ورزش قهرمانی، ورزش حرفه‌ای، ورزش تربیتی، ورزش بانوان و نیز زیرساخت‌ها و منابع ورزشی مورد بررسی و جاری خواهد شد.

اخلاق، معنویت، فرهنگ؛ در همه ارکان ورزش

در ادامه این جلسه مهرعلی باران‌چشمه، مشاور رئیس ستاد نیروهای مسلح در امور ورزش و از مسئولان این کارگروه به ایراد سخن پرداخت و بیان کرد: چشم‌انداز این کارگروه پس از تدوین و اجرای آن در حوزه ورزش کشورمان، در همه عرصه‌های ورزش همگانی، ورزش قهرمانی، ورزش حرفه‌ای، ورزش تربیتی و ورزش بانوان در جایگاه سه کشور اول آسیا قرار بگیریم و جزو ۱۰ کشور نخست جهان باشیم.
وی با دشوار خواندن مسیر اجرای این هدف، اضافه کرد: با نگاه به تجارب و دستاوردهای چهل ساله کشورمان می‌بینیم که هر جا که مردم و جوانان ما خواسته‌اند، توانسته‌اند از پس هر کاری بربیایند که پیشرفت‌های حوزه علمی و تسلیحاتی از نمونه‌های بارز این صرف کردن فعل خواستن هستند.
باران‌چشمه با تأکید بر هم‌افزایی و مشارکت همه نهادها و سازمان‌ها در مسیر تدوین و عملیاتی کردن این هدف گفت:  پس از تکمیل تدوین سند راهبردی ورزش، جهت بررسی و تصویب نهایی به شورای وزارت ورزش ارائه می‌شود تا پس از اعمال نظر همه اعضا و تعیین برنامه‌های عملیاتی آن به صورت بخشنامه قانونی به متولیان نهادها و سازمان‌های ورزشی کل کشور ابلاغ شود.  
عضو هیأت رئیسه شورای جهانی سیزم(شورای بین‌المللی ورزش‌های نظامی)، گفت: برجسته‌ترین هدف‌گذاری این کارگروه برگرفته از بیانات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب، ساری و جاری کردن اخلاق، معنویت و فرهنگ در همه ارکان ورزش است.

منبع: استان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.