رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی مشهد گفت: دفاتر فروش و کارخانه های مصالح ساختمانی با مجوز از اداره صنایع و معادن فعالیت می کنند و مجوز صنفی از سوی اتحادیه دریافت نمی کنند.

امسال هیچ افزایش قیمتی در مصالح ساختمانی نداریم/قیمت مسکن را مزد کارگر و حمل و نقل تعیین می کند

غلامرضا سلطانی رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی در گفتگو با قدس آنلاین ضمن اشاره به فروش زیر زمینی مصالح ساختمانی گفت: متاسفانه چند سالی است که برخی از سازندگان ساختمان مبادرت به فروش مصالح ساختمانی آنهم بدون داشتن پروانه و اصطلاحا زیرزمینی می‌کنند که این قضیه می تواند مشکلات زیادی را برای فعالان این بخش به وجود آورد.

وی در خصوص قیمت مصالح ساختمانی و تاثیر آن بر روی قیمت مسکن گفت: در این یکی دو ماه گذشته که قیمت مسکن کاهش داشته است بازار مصالح ساختمانی هم طبیعتا از این قاعده پیروی کرده و با توجه به فصل سرما و کم شدن ساعت کاری کارگران و کم شدن مصرف مصالح ساختمانی متاسفانه بازار بشدت افت کرده است ولی راکد نیست. هر چند دیگر این روزها کسی رغبتی به ساخت و سازهای جدید ندارد.

سلطانی افزود: برخی می گویند چون قیمت مصالح ساختمانی افزایش داشته  باعث بالا رفتن قیمت مسکن شده در حالیکه اینگونه نیست. البته نمی گویم بی تاثیر است ولی نه مصالحی مثل سیمان، گچ و...سهم ما  یک افزایش ۲۰درصدی بر قیمت مسکن دارد.هر چند مصالح ساختمانی ما پایه است ولی قیمت های خیلی نازلی دارد.  قیمت مسکن را مزد کارگر و حمل و نقل در این زمینه تعیین کننده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی مشهد ادامه داد: بعد از افزایش قیمت بنزین که تقریبا با افزایش همه اجناس همراه بود ما در بحث مصالح ساختمانی هیچ تغییر قیمتی نداشتیم چون همانطور که گفتم این قضیه با فصل سرما و بازار راکد مسکن برخوردیم چون قیمت مصالح ساختمانی هم به مانند خیلی موارد دیگر با تقاضا ارتباط مستقیم دارد.

وی در خصوص چشم انداز بازار فروش مصالح ساختمانی در ماه های آینده گفت: بعید می دانم تا پایان سال هیچ افزایش قیمتی در بحث مصالح ساختمانی داشته باشیم. هر چند اگر قرار باشد وضع به همین منوال پیش برود ما بازار راکدی را در آینده نزدیک خواهیم داشت که خود همین قضیه باعث حذف و جمع شدن خیلی از واحدهای فروش ما خواهد شد. البته معمولا با خروج از فصل سرما همیشه روال بر این بوده که فروش مصالح ساختمانی یک در صد افزایش داشته است که به تقاضای بازار بستگی دارد.

سلطانی در توضیح قیمت گذاری مصالح ساختمانی ادامه داد: دفاتر فروش و کارخانه های مصالح ساختمانی با مجوز از اداره صنایع و معادن فعالیت می کنند و مجوز صنفی از سوی اتحادیه دریافت نمی کنند، به سبب همین موضوع اتحادیه مصالح ساختمانی هیچ مسئولیتی بر قیمت گذاری در این  بازار ندارد و صرفا مسئول توزیع هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت ها در واحدهای فروش مصالح ساختمانی متفاوت است گفت: مغازه هایی غیر مجاز و بدون پروانه کسب که در حوزه توزیع مصالح ساختمانی در مشهد فعالیت می کنند زیر ۵ درصد هستند و متاسفانه آن تعدادی هم که به صورت زیر زمینی مشغول هستند عموما در حاشیه شهر کار می کنند و از دید ما خارج اند. ولی در خصوص سئوالتان باید بگویم که این تفاوت قیمتی که از آن می گویید ناشی از چند نرخ توزیع کردن واحدهای تولیدی است که ما هیچ نظارتی بر روی آن نداریم.


انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.