در حالی نام شهید مطهری از سر در مدرسه‌ای در نیشابور حذف‌ شده است که مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور آن را اشتباه سهوی می‌خواند.

حذف نام شهید از مدرسه‌ای در نیشابور/ مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور: اشتباه سهوی بوده، اصلاح می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، در خیابان مسیح نیشابور که قدم می‌زنی و آدرس مدرسه شهید مطهری را می‌پرسی همه تو را به سمت مدرسه‌ای هدایت می‌کنند که دیگر این روزها به این نام معرفی نمی‌شود.

مدرسه‌ای با قدمت حداقل ۳۰ ساله که از اولین روزها به نام معلم شهید مرتضی مطهری نام‌گذاری شده است و بیشتر دانش آموزان این منطقه در آن روزگار سپری کرده‌اند دیگر نام خود را به نام حاج محمدحسین مهدوی شناخته می‌شود که در زیر آن به‌صراحت آمده است که توسعه و تجهیز آن توسط خیر نیک‌اندیش وحید مهدوی و در سال ۹۸ انجام شده است.

تغییر نام با مجوز اداره کل

یکی از معلمین مدرسه در این باره در گفت‌وگوی با خبرنگار فارس گفت: یک سری مجوزها برای این موضوع از اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گرفته‌ شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: اسم مدرسه عوض نمی‌شود و آن‌ها اشتباه کرده‌اند، خیری سوله چندمنظوره‌ای ساخته است و سوله باید به‌نام این خیر نام‌گذاری شود اما دبیرستان به‌نام شهید مطهری می‌ماند.

نام مدرسه بر روی تابلو باید اصلاح شود

حسین مهرآبادی ادامه داد: این سالن چندمنظوره با اعتباری نزدیک چهار میلیارد ریال ساخته‌ شده است و در مراحل آخر تحویل به آموزش‌وپرورش است و طبق پیش‌بینی‌ها در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید و پس از آن به نام خیر نام‌گذاری می‌شود.

وی در حالی‌ که به تغییر نام مدرسه به‌صورت کاشی‌کاری اشاره‌ای نکرد، تأکید کرد: نام مدرسه بر روی تابلو باید اصلاح شود، از صبح موضوع را به مدیریت مدرسه گفته‌ام اما این اشتباه صورت گرفته است.

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور خاطرنشان کرد: مدرسه شهید دانشجو نیز به همین حالت است که سوله‌ای در کنارش هست و مدرسه به‌نام شهید دانشجو کماکان نام‌گذاری شده است، اسم شهید نباید از بین برود.

اشتباه سهوی بوده است

مهرآبادی افزود: در تفاهم‌نامه امضاء شده مشخص شده است که فضای جدید باید به نام خیر نام‌گذاری شود، مدیر مدرسه یا عجله کرده است یا تلاش کرده دل خیر را به‌دست آورد.

وی افزود: حتی مهر مدرسه تغییر نکرده است و این تابلو موقت نصب‌ شده است و شاید با این هدف که خیر پا پس نکشد این اتفاق افتاده است که به‌زودی موضوع اصلاح می‌شود.

رئیس آموزش‌وپرورش نیشابور تأکید کرد: بهتر است بگوییم این اشتباه سهوی بوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.