مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی گفت: با بهره گیری ازشخصیت ،جریان فکری و رفتار حضرت زینب(س) باید ارزش های اسلامی و اصول انقلاب اسلامی ایران را به سراسر دنیا معرفی کرد.

رفتار و تفکر زینبی معیاری برای معرفی جهانی ارزش های اسلامی و اصول انقلاب اسلامی ایران است

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: شخصیت حضرت زینب (س) باید به طور دقیق و کامل در جامعه، کتاب های آموزشی ، مدارس و دانشگاه ها  معرفی شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی  ادامه داد: حضرت زینب (س) جایگاه ویژه و ارزنده ای در اسلام و بویژه در قیام عاشورا و گسترش و نشر اهداف و پیام های این نهضت بزرگ دارند.

وی تصریح کرد: در جریان عاشورا، افراد مقابل امام حسین (ع) به دنبال این بودند تا تفکر اسلام و جامعه دینی را از بین ببرند و اسلام ناب محمدی را به یک جریان انحرافی تبدیل کنند که سید الشهداء با فداکاری و نثار خون خود، خانواده و یارانشان با این اقدام و تفکر دشمنان مقابله کردند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: اما رمز جاودانگی و ماندگاری این قیام ، روشنگری هایی بود که حضرت زینب(س) در دوران زندگی کوتاه خودشان در مکان های مختلف از جمله شام و  کوفه انجام دادند.

حجت الاسلام صاحبقرانی ادامه داد: البته باید به این موضوع توجه ویژه داشت که رفتار و سخنان حضرت زینب(س) در سایه امامت و هدایت سیدالساجدین(ع) صورت گرفته و اساساً دفاع حضرت زینب (س) از جان امام خود و نیز پیروی از سیره و بیانات ایشان، بزرگترین  درس ولایت مداری را در ارتباط با توجه به اصل ولایت فقیه نشان می دهد.

وی ادامه داد: این نوع رفتار حضرت زینب (س) باید به عنوان یک الگو و معیار برای تمام کسانی که انقلاب اسلامی را دریافت و درک کرده اند مورد استفاده قرار بگیرد و ابعاد و ارزش های این انقلاب را به تمام دنیا نشر و توسعه دهند.

حجت الاسلام صاحبقرانی تصریح کرد: در شرایط کنونی که دشمنان اسلام از هر ابزار و وسیله ای در فضاهای حقیقی و مجازی برای تبلیغ علیه دین و اسلام استفاده می کنند  وظیفه همه ما این است که با بهره گیری ازجریان فکری و رفتار زینبی ، ارزش های اسلامی و اصول انقلاب اسلامی ایران  را به سراسر دنیا معرفی کنیم تا از این مسیر  بستر مناسب برای آگاه سازی و آماده شدن جامعه برای  ظهور امام عصر (عج الله) فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.