زنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۲ میلیون مترمکعب پساب تولید می‌شود که قابلیت استفاده در بخش صنعت و کشاورزی را دارد ولی متاسفانه بخش صنعت رغبتی برای استفاده از شبکه فاضلاب ندارد.

واحدهای صنعتی رغبتی به استفاده از پساب ندارند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین جزء قاسمی در خصوص استفاده از پساب شبکه فاضلاب شهر زنجان گفت: طبق   تفاهم نامه ای که از   وزارت نیرو ابلاغ شده واحد های تولیدی جدید  اجازه استفاده از آب پاک را ندارند و ملزم اند  از پساب تصفیه خانه ها استفاده نمایند.

وی یادآور شد:۴۰ درصد پساب تولیدی فاضلاب شهری زنجان مصارف صنایع جدید و ۴۰ درصد نیز باید در صنایع قدیمی  جایگزین استفاده شود و ۲۰ درصد باقیمانده هم  در تقویت سفره‌ها و آبخوانها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

قاسمی اذعان داشت:استفاده از پساب در صنعت یک اولویت خواهد بود و اجرای تفاهم نامه نیازمند همکاری استانداری و آب منطقه ای است.
وی با یادآوری این نکته که از آب خاکستری در ساختمان ها و فضای سبز مجموعه ها استفاده خواهد  شد گفت: مشکل فروش پساب تصفیه خانه فاضلاب زنجان در انتقال آن نیست بلکه واحد ها و صنایع عادت کرد ه اند  آب واحد تولیدی خود را از چاه حیاط  واحد تامین کنند و نیازی به شبکه فاضلاب ندارند.

 مدیرکل آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه پساب بهترین منبع برای صنعت است اذعان داشت:۸۰ درصد آب شرب  تبدیل به فاضلاب می شود و منبع بسیار مهمی  برای تامین آب واحدهای تولیدی است که هیچ وقت پایان پذیر نیست.
جزء قاسمی با اشاره به اینکه  برای اجرای شبکه فاضلاب شهر زنجان ۴۲ کیلومتر قرارداد منعقد شده است گفت: تاکنون ۳۲ کیلومتر شبکه اجرا شده و ۱۵ میلیارد تومان از منابع داخلی برای توسعه شبکه فاضلاب هزینه شده است.

 مرمت نوارهای حفاری شده تا پایان سال

جزء قاسمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در خصوص مرمت نوارهای حفاری شده حاصل از شبکه فاضلاب  ادامه داد: مرمت نوارهای حفاری شده به دو قسمت تقسیم می شود و بخشی در محدوده فاینانس شهری اجرا می‌شود که به خاطر شرایط جوی تنها بتن ریزی کردیم و  آسفالت آن با مساعد شدن هوا انجام خواهد شد.
  وی  گفت :شرکت آبفا هزینه  مرمت  نوارهای شهرک های اقماری چون زیباشهر و الهیه را به شهرداری پرداخت کرده است.
علیرضا جزء قاسمی با اشاره به اینکه در شهرهای استان ۱۰۳۳ انشعاب غیر مجاز ودر روستاها ۳۳۴ موردانشعاب  غیر مجاز شناسایی شده است افزود : متأسفانه انشعابات غیر مجازاز مشکلات  اصلی آب فاضلاب استان است که در مجموع ۱۴۰۰ انشعاب غیر مجازشناسایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.