رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس در انتقاد از یکجانبه‌گرایی آمریکا در تصمیم‌گیری برای ترور سردار سلیمانی، واشنگتن را به ضعف در همکاری اطلاعاتی متهم کرد.

پارلمان انگلیس: عدم هماهنگی اطلاعاتی آمریکا با متحدانش شرم ‎آور است

قدس آنلاین؛ روزنامه انگلیسی گاردین می‌گوید لندن از قبل در جریان تصمیم آمریکا مبنی بر ترور سردار قاسم سلیمانی قرار نداشته و همین امر اعتراض پارلمان این کشور را در پی داشته است.

در واکنش به این اقدام آمریکا، «تام تاگندهت» رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس گفت: تا مدت‌ها باور داشتم که هدف از اتحاد این است که دشمنانمان را غافلگیر کنیم و نه یکدیگر را؛ و این به مثابه یک الگو بوده است و متاسفانه، تا حدی شرم‌آور است که دولت آمریکا این مسئله را با ما درمیان نگذاشته. این مایه نگرانی است.

وی افزود: از آمریکا می‌خواهم در آینده تبادل اطلاعاتی به مراتب نزدیکتری با ما داشته باشد. دولت انگلیس هم باید گزینه‌های قابل دسترسی را برای حراست از شهروندان خود در خارج از کشور داشته باشد.

گفتنی است پهپادهای آمریکایی بامداد جمعه در اقدامی تجاوزکارانه نیروهای حشد شعبی را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار دادند که در این حمله سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از فرماندهان حشدشعبی به فیض شهادت نائل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.