هفتمین همایش آموزشی، فرهنگی «سفیران رضوان» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

برگزاری هفتمین همایش «سفیران رضوان» در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مسعود میریان؛ مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در هفتمین همایش آموزشی، فرهنگی «سفیران رضوان» که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، به تبیین برنامه‌های این مرکز در ایام دهه فجر و دیگر ایام سال پرداخت.
وی گفت: مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در ایام دهه فجر ویژه برنامه‌های آموزشی-ترویجی قرآنی بسیاری از جمله محافل انس با قرآن کریم، جلسات سنتی و کرسی‌های تلاوت قرآن با همکاری خادمیاران قرآنی در سراسر کشور برگزار می‌کند.
میریان با بیان اینکه مهدالرضاها گسترده‌ترین و بزرگترین شبکه آموزشی قرآن به نونهالان در سراسر کشور است، اظهار کرد: ما در ۳۱ استان کشور بالغ بر ۴۷۰ شعبه داریم که در این شعبه‌ها هزار و ۲۸۰ قران‌آموز  در حال آموزش قرآن به فراگیران قرآنی هستند.
وی اضافه کرد: در این شعبه‌ها ۲۵ هزار نونهال روخوانی قرآن در یک دوره نه ماهه از اول مهرماه تا پایان اردیبهشت‌ ماه را فرا می‌گیرند و این نونهالان قبل از ورود به دبستان می‌توانند قرآن را بخوانند.
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ابراز کرد: در هفتمین همایش آموزشی فرهنگی «سفیران رضوان» ۲۰۰ نفر از مربیان برجسته مهدالرضا(ع) از سراسر کشور و به منظور هم‌اندیشی در زمینه دانش قرآن آموزی دور هم جمع شده‌اند.
وی افزود: هدف ما از برگزاری این همایش هم‌اندیشی در زمینه ارتقای کیفیت آموزشی مهدالرضاها و تربیت مربیانی توانا جهت ارزیابی کلاس‌های مهدالرضا(ع) در عرصه‌های محتوایی، فرهنگی، اجتماعی و اجرایی است.
میریان در ادامه به برنامه‌های در دست اقدام مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: طرح «تحفیظ رضوی» ویژه رده سنی هشت سال به بالا است و افراد بزرگسال نیز می‌توانند در این طرح قرآنی شرکت کنند.
وی عنوان کرد: این دوره شامل دو دوره آموزشی حفظ موضوعی و حفظ مجازی می‌شود که دوره آموزشی حفظ حضوری دو و نیم ساله و شش ساله قرآن داریم. این طرح فعلا به صورت آزمایشی از مشهد شروع  شده و بعد از پایان ترم یک در سراسر کشور انجام خواهد شد.
وی در ادامه به طرح آموزشی «شباب الرضا» اشاره و عنوان کرد: ثبت نام این دوره آموزشی دی‌ماه به پایان رسیده و در حال حاضر در بیست و یک استان در حال اجراست. ترم یک این طرح اسفندماه به پایان می‌رسد و ثبت نام برای شرکت در ترم جدید در سراسر کشور از اوایل فروردین آغاز خواهد شد.
گفتنی است؛ هفتمین همایش آموزشی، فرهنگی سفیران رضوان صبح امروز به همت مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با حضور ۲۰۰ نفر از مربیان مهدالرضا(ع) از ۳۱ استان کشور در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.