عضو شورای عالی سیاسی یمن با قدردانی از مردم کشورش به سبب پایداری و مقاومتشان تاکید کرد آنها درس عبرت بزرگی به متجاوزان داده‌اند.

محمدعلی الحوثی: مردم یمن با مقاومت خود درس عبرت بزرگی به متجاوزان دادند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در توئیتی نوشت: مردم یمن با پایداری و مقاومت خود پیروز شدند و درس عبرت بزرگی به متجاوزان دادند.

محمدعلی الحوثی افزود: از سازمان ملل متحد می‌خواهیم کسانی را که برای درمان به کشور برادر عمان اعزام کرد و کسانی که پیش از انعقاد توافق استکهلم به آنجا منتقل شده‌اند و اوضاع نا مشخصی دارند, (به یمن) بازگرداند.

وی در توئیتی دیگر نوشت: مردم یمن در برابر همه توطئه‌های ائتلاف متجاوز آمریکایی- انگلیسی- سعودی و متحدان آن‌ها خود را به عنوان ملتی امداد رسان نشان دادند. آن‌ها هر گونه اقدام نظامی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای یا دیگر شیوه‌ها و شایعات (ائتلاف متجاوز) را در برابر دیدگان خود قرار دادند و به آن توجه کردند؛ از این رو ملت امداد رسان یمن با پایداری و مقاومت خود و با وجود قهرمانانش در همه میدان‌ها پیروز گشت و به متجاوزان درس عبرت بزرگی داد.

محمدعلی الحوثی در توئیتی دیگر افزود: مسائل پشت پرده نشان می‌دهد که ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی- انگلیسی در صلح جدی نیست و تردید دارد؛ از این رو همچنان به بمباران، استقرار نیروها، تجهیز آن‌ها به سلاح و تشدید تنش‌ها ادامه می‌دهد. در طرح‌های صلح حق پاسخگویی (به حملات) وجود دارد و این به معنای تشدید تنش نیست. طرح‌های صلح هم همانند تصمیم برای جنگ به مدیریت و اعلام نیاز دارند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در توئیت دیگری نوشت: اخباری به دست ما رسیده است مبنی بر اینکه کشتی‌های ما در دریای عرب به دست راهزنان دریایی آمریکا توقیف شده‌اند. اگر آن طور که راهزنان دریایی آمریکا مدعی هستند، این کشتی‌ها به سوی یمن در حرکت بودند؛ چرا نگذاشتند این کشتی‌ها به بندرهای یمن برسند و بعد آن‌ها را توقیف کنند؟ این در حالی است که بندرهایی که تحت کنترل نیروهای مسلح و کمیته‌های یمن قرار دارند، مشرف به دریای سرخ هستند!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.