۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 695688

پیکر حسین شیخ الاسلام که به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده بود، به خاک سپرده شد.

پیکر شیخ الاسلام به خاک سپرده شد

قدس آنلاین: حسین شیخ الاسلام سفیر سابق ایران و معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که پنجشنبه شب درگذشت، صبح روز گذشته به خاک سپرده شد.

او چندی پیش به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود.

 حسین شیخ‌الاسلام متولد سال ۱۳۳۱ در اصفهان، از اعضای دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ سفارت آمریکا را تسخیر کردند. او از سال ۱۳۷۷ به مدت پنج سال سفیر ایران در سوریه بود همچنین نماینده حوزه انتخابیه تهران ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی (دوره هفتم)، مشاور رئیس و مدیر کل بین الملل مجلس و مشاور وزیر امور خارجه را هم در کارنامه کاری خود داشت. شیخ الاسلام خرداد ۹۷ به معاونت بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی منصوب شده بود.

مسئولان بسیاری از او به نیکی یاد کردند ولی از جمله خاطراتی که از به جاماند نوشته محمدجواد ظریف در کتاب «آقای سفیر» درباره حسین شیخ الاسلام است.

در این بخش نوشته شده : «پس از پیروزی انقلاب، روزی آقای شیخ‌الاسلام با بنده صحبت کردند و گفتند که همه می‌توانند متخصص کامپیوتر شوند، اما هر کسی نمی‌تواند برای جمهوری اسلامی یک سیاستمدار خوب باشد. تغییر رشته و در نتیجه تغییر مسیر زندگی و تقدیر بنده به خاطر فرمایشات و اصرار ایشان بر این امر اتفاق افتاد».

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.