در پی انتخاب بیمارستان رضوی به عنوان یاریگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد به علت شیوع ویروس کرونا معاون درمان این دانشگاه از اجرای کد ۷۲۴ در بیمارستان رضوی مشهد بازدید کرد.

بازدید معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای کد ۷۲۴ در بیمارستان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر کامبیز توتونچی، مسئول فنی بیمارستان رضوی ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: با شیوع و گسترش بیماری کویید ۱۹ در مشهد مقدس و نیاز به اختصاص بیمارستان‌های دولتی بیشتر به بیماران در این حوزه، دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تعیین چند بیمارستان معین در حوزه درمان‌های ضروری دیگر در سطح شهر کرده و بر این اساس با توجه به وجود تجهیزات پیشرفته و امکانات لازم در بیمارستان رضوی، این مرکز درمانی در حوزه بیماران کاندید برای جراحی مغز و اعصاب و درمان بیماران با کد ۷۲۴ به‌عنوان یاری‌گر این دانشگاه انتخاب شد.
وی افزود: در همین راستا و با توجه به گذشت حدود دو هفته از اجرای این اقدام، دکتر شاپور بدیعی اول، معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همراه هیات همراه ایشان اعم از قائم مقام این معاونت و مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای این فرایندها در بیمارستان رضوی بازدید به عمل آوردند.
توتونچی تصریح کرد: طبق توافق با دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۲۴ تخت مراقبت‌های ویژه بیمارستان رضوی در اختیار بیماران اعزام شده از بخش مراقبت‌های ویژه اعصاب بیمارستان قائم قرار گرفته تا بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان قائم برای بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یابد.
به گفته این مقام مسئول، تمامی بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مغز و اعصاب بیمارستان قائم به بیمارستان رضوی منتقل شده و نیز طی این دو هفته ۱۵ بیمار با کد ۷۲۴ از مشهد و شهرستان‌های اطراف در این مرکز درمانی پذیرش شدند.
وی اظهار کرد: انجام فرایندهای درمانی برای این دسته از بیماران که اغلب دچار خونریزی‌های مغزی بودند، با موفقیت صورت گرفته و این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه پس از انژیوگرافی مغز یا جراحی مغز و اعصاب تحت نظر هستند.
مسئول فنی بیمارستان رضوی همچنین ادامه داد: سطح هوشیاری پایین در این بیماران که طی کد ۷۲۴ پذیرش می‌شوند این ضرورت را ایجاب می‌کند تا در اولین فرصت پس از پذیرش توسط متخصصان مغز و اعصاب مقیم ویزیت شده و اقدامات تشخیصی و درمانی در واحدهای مربوطه به سرعت انجام شود تا جان بیمار حفظ شود.
وی گفت: با توجه به انجام دقیق فرایندهای مربوط به این دسته از بیماران و نیز پایش دولایه بیماران در بخش ورودی و تریاژ اورژانس بیمارستان رضوی از لحاظ ابتلا به بیماری کویید ۱۹، معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد در انتهای این بازدید از دقت نظر و عمل مدیرعامل و مسئولان این مرکز درمانی قدردانی به عمل آورد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.