خراسان شمالی- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور و تمدید ۱۱۴ مجوز تولید انفرادی و گروهی صنایع‌دستی برای هنرمندان و صنعتگران این حوزه در سال ۹۸ خبر داد.

صدور و تمدید ۱۱۴ مجوز صنایع‌دستی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان‌پناه گفت: هدف از صدور این مجوزها توسعه صنایع‌دستی و نیز حمایت از هنرمندان این حوزه است.

وی عنوان کرد: همچنین در سال ۹۸ با هدف رونق گرفتن صنایع‌دستی روستایی و عشایری، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به فعالان بخش صنایع‌دستی استان تسهیلات پرداخت شد.

یزدان‌پناه میزان صادرات صنایع‌دستی خراسان شمالی در سال ۹۸ را ۱۰ هزار دلار برشمرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، تصریح کرد: عمده این تولیدات صنایع‌دستی فرش، گلیم، دست بافته‌های داری،  سفال، سرامیک و نساجی بود که به کشورهای چین، لهستان، ترکیه، ایتالیا و سوئد صادر شد.

وی با اشاره به تأثیرات کرونا بر صادرات صنایع‌دستی تصریح کرد: به این حوزه هم همانند حوزه گردشگری آسیب‌هایی واردشده که با بسته‌های حمایتی که در نظر گرفته‌شده و دولت نیز در دست بررسی دارد، امیدواریم بتوانیم بخشی از اثرات منفی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری را رفع کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.