همدان- مدیرسرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به سرمایه گذاری دربخش کشاورزی در همدان، از وضعیت بسیار مطلوبی در سرمایه گذاری بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و غذایی در استان ضمن ایجاد اشتغال ۳ هزار نفری خبر داد.

سرمایه گذاری مطلوب درصنایع غذایی و تبدیلی در استان همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان حهاد کشاورزی استان همدان ،علی اصغر نقی‌ئی مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به سرمایه گذاری سرمایه گذاری مطلوب درصنایع غذایی و تبدیلی در استان همدان، گفت: با انسجام و هماهنگی موجود در استان، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع قانون بودجه سال ۱۳۹۸ تا پایان سال منجر به عقد قرارداد شد و ۱۴۴ میلیارد تومان نیز آماده عقد قرارداد است.

نقی‌ئی افزود: درسال ۱۳۹۸ شاهد وضعیت بسیار مطلوبی درسرمایه گذاری دربخش کشاورزی و صنایع تبدیلی وغذایی استان بودیم. با استناد به پروانه های بهره برداری واحدهای صنعتی، واحدهای خرد روستایی ومشاغل خانگی درسال ۱۳۹۸ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان دراستان سرمایه گذاری ایجاد شده را داشتتیم که به تولید نشستند.

وی گفت: با استفاده ازاین میزان سرمایه گذاری ۳۰۶۶ نفر ظرفیت اشتغال به بخش کشاورزی افزوده شد.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: پیش بینی می شود تا زمان مقرر (شهریور ماه ۱۳۹۹)، بالغ بر ۵۵۰ میلیار تومان ارزش قراردادهای منعقد شده و بودجه جذب شده باشد. در مجموع حجم تقاضای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به شدت افزایش یافته است.

نقی ئی بیان کرد: بر اساس آمار پروانه های تاسیس سیستم سازمان نظام مهندسی کشاورزی بالغ بر ۷۷۰ طرح صنعتی و روستایی در استان در مراحل مختلف احداث، معرفی به بانک و مشارکت هستند که پیش بینی می شود طی سه سال آینده (تا سال ۱۴۰۱) به بهره برداری برسد. سرمایه مورد نیاز این ۷۷۰ پرونده بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد ریال است که پیش بینی می شود طی سه سال آینده و تا پایان سال ۱۴۰۱ اغلب به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.