گیلان - سخنگوی علوم پزشکی گیلان، سیر نزولی اپیدمی کرونا را بسیار کند دانست و گفت: برای حفظ وضعیت باثبات فعلی و جلوگیری از اوج گرفتن اپیدمی باید حفاظت فردی را جدی بگیریم.

سیر نزولی اپیدمی کرونا بسیار کُند است/ جوانان حفاظت فردی را جدی بگیرند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ،دکتر محمدرضا نقی پور ، با بیان اینکه استان گیلان نسبت به اوج اپیدمی کرونا در اسفندماه به وضعیت باثباتی رسیده است، اظهار کرد: در مرحله کنترل و مدیریت نسبی بیماری قرار داریم، اما کماکان این اپیدمی وجود دارد.

وی سیر نزولی اپیدمی کرونا را بسیار کند دانست و یادآور شد: این اپیدمی در یک سطح ثابتی همچنان به فعالیت خودش ادامه می دهد؛ البته با همکاری مردم در رعایت حفاظت فردی وضعیت را مدیریت کردیم، اما نیازمند همکاری بیشتر هستیم.

نقی پور، با بیان اینکه اپیدمی کرونا پتانسیل بازگشت دارد، گفت: در صورت عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی موج دوم شروع می شود لذا برای حفظ وضعیت باثبات فعلی و جلوگیری از اوج گرفتن اپیدمی باید حفاظت فردی را جدی بگیریم.

وی از رصد شهرهای کرونای صفر طی دو هفته خبر داد و اضافه کرد: از نیمه ماه مبارک رمضان شهرهایی که طی دو هفته مورد جدید ابتلا به کرونا نداشته باشند از فعالیت های بیشتری برخوردار خواهند شد، اما در حال حاضر هیچ شهری رصد نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی دغدغه نداشته باشند، گفت: پرسنل بهداشت محیط استان گیلان از اسفندماه تاکنون بسیار پرمشغله بوده اند و بازدیدهای مستمر و فراوانی از واحدهای صنفی به ویژه عرضه کننده مواد غذایی داشته اند و بیش از ۴۰۰ واحد را پلمب کرده اند، اما با توجه به وجود بیش از ۱۱۰ هزار واحد صنفی در گیلان امکان نظارت بر همه این واحدها وجود ندارد و مردم باید حفاظت فردی را رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.