دادستان مشهد ضمن بازدید از آسایشگاه مجذومین محراب‌خان مشهد، از نزدیک وضعیت زندگی و احوال آن‌ها را مشاهده کرد و قول مساعد داد که پیگیر تمام موارد مطرح شده از سوی مجذومین است.

لبیک دادستان مشهد به دعوت اهالی شهرک جذامیان/ دادستان: تا حل نهایی مشکلات پیگیری‌ می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، در پی انتشار گزارشی در خصوص اوضاع و احوال نامناسب جذامیان ساکن در آسایشگاه مجذومین محراب‌خان که در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه با عنوان «جذامی‌های مشهد، در قرنطینه مشکلات بیش از ۵۰ ساله/ اهالی «وحید ۸» دست به دامان دادستان شدند»، دادستان مشهد این دعوت را لبیک گفت و امروز به‌همراه سه تن از معاونین مرتبط خود به بازدید از این آسایشگاه پرداخت تا از نزدیک نظاره‌گر چگونگی وضعیت زندگی مجذومین باشد.

در قدم اول دادستان مشهد به آسایشگاه مجذومین بستری شده رفت و با آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت و از مشکلات و درخواست‌های آن‌ها سوال پرسید، سپس وی به محل جمع‌آوری نذورات مردمی واقع در ساختمان همان آسایشگاه مراجعه کرد و از نزدیک لیست اقلام توزیع شده بین مجذومین را بررسی و در خصوص نحوه جمع‌آوری، تاریخ‌های پخش نذورات و جامعه آماری افراد دریافت‌کننده سؤالاتی پرسید.

محمدحسین درودی در ادامه این بازید از سه ساختمان دیگر مربوط به محل زندگی مجذومینی که نیاز به بستری ندارند و بهبود یافته‌اند، بازدید کرد و با صبر و دقت بالا به سخنان و گلایه‌های تک‌تک مجذومین حاضر در آنجا گوش داد و از خانه و وضعیت زندگی همه ساکنان جذام‌خانه محراب‌خان دیدن کرد.

وی در بازدید خود شرایط نامناسب سرویس‌های بهداشتی و حمام مجذومین را دید و در خصوص عدم رعایت موازین بهداشتی در آنجا از رئیس آسایشگاه و رئیس بیمارستان هاشمی‌نژاد در این خصوص سؤال پرسید و توضیحات لازم را خواست.

درد دل مجذومین با دادستان مشهد

مجذومین حاضر در این آسایشگاه وقتی متوجه شدند دادستان برای رسیدگی به مشکلات و نیازهای آن‌ها در آنجا حضور بهم رسانده است، دور دادستان مشهد جمع شدند و ضمن اعلام مراتب سپاسگزاری خود و دعای خالصانه برای او و همراهانش از وی خواستند وضعیت زندگی محقرانه و پر مشکل آن‌ها را از نزدیک مشاهده کند و پیگیر مشکلات و دردهای آن‌ها باشد.

مجذومین در سه بخش عمده مشکلات خود را برای دادستان مشهد مطرح کردند: در ابتدا آن‌ها از بزرگترین ترس و بیم خود مبنی بر بیرون راندن آن‌ها از آسایشگاه و تخلیه آنجا توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دادستان درد دل کردند و از وی تقاضا داشتند مانع جابه‌جایی آن‌ها شود و از دانشگاه علوم پزشکی بخواهد، اجازه دهد باقی‌مانده زندگی خود را با خیالی آسوده در همین آسایشگاه زندگی کنند.

جیره غذای گرم خواسته دیگر مجذومین از دادستان بود، آن‌ها تقاضا کردند با توجه به اینکه بیشتر آن‌ها بر اثر ابتلا به جذام فاقد دست‌وپای سالم هستند جیره غذای گرم آن‌ها که چند سال است از سوی بیمارستان هاشمی‌نژاد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطع شده است دوباره برقرار شود، زیرا تهیه وعده‌های غذایی بدون کمک فرزندانشان که حالا هر کدام مسؤولیت زندگی و خانواده خود را برعهده دارند، برای آن‌ها بسیار سخت و طاقت‌فرسا و حتی غیرممکن است.

خواسته و تقاضای دیگر مجذومین رسیدگی به وضعیت پرداخت‌ها و حقوق اندک آن‌ها بود، زیرا بنا به ادعای آن‌ها با این حقوق اندک آن‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند کفاف دخل و خرج زندگی خود و تهیه مخارج داروهای درمانی بدهند، علاوه بر تمام موارد گفته شده برخی از آن‌ها عیال‌وار و صاحب همسر و چند فرزند بودند و با آن میزان حقوق پرداختی به هیچ عنوان نمی‌توان حتی نیازهای اولیه را مرتفع کرد و در نهایت مجذومین از دادستان تقاضا کردند در خصوص تأمین مخارج هزینه‌های درمانی و بیمه آن‌ها، همچنین وضعیت بهداشتی ساختمان آسایشگاه و مشکل فشار آب آنجا رسیدگی کند و اقدامات لازم را در این خصوص به‌عمل آورد.

از مجذومین حاضر در آسایشگاه در خصوص قول مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر تخصیص غذای گرم در سه وعده به مجذومان سؤال پرسیدیم، آن‌ها این موضوع را رد کرده و گفتند: هیچ وعده غذایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی به ما داده نشده و بیشتر امرار معاش و تأمین مایحتاج زندگی ما از ناحیه خیرات و نذورات افراد خیر تأمین می‌شود.

دادستان با جدیت پیگیر حل مشکلات مجذومین است

در پایان این بازدید دادستان مشهد به مجذومین قول بررسی تک‌تک موارد گفته شده از سوی آن‌ها را داد و گفت: دادستان به عنوان مدعی‌العموم با جدیت به این موضوع ورود پیدا کرده و تحقیقات مفصل خود را انجام خواهد داد و تا حل نهایی مشکلات مجذومین پیگیری‌های خود را ارگان‌ها و مراجع ذیربط انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: یقینا بسیاری از مشکلات مجذومان در حوزه خراسان رضوی حل می‌شود و برخی از مشکلات باید در سطح ملی حل و تعیین تکلیف شود که علاوه بر انعکاس، پیگیری می‌شود تا به‌صورت کشوری و ملی مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گیرد.

گفتنی است؛ بنا بر گواهی تمام مجذومین این اولین‌بار بود که یک مسوول اینگونه از نزدیک و با دغدغه به محل زندگی آنها در این شهرک فراموش شده سر زد و حرف دل و دغدغه تک تک این آدمها را صبورانه شنید و از آنها دلجویی کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.