مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود در فصل خرید تضمینی سال جاری بالغ بر ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و ذخیره‌سازی شود.

پیش‌بینی خرید تضمینی ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا نوری با اعلام این خبر، اظهار کرد: بالغ بر ۶۰ مرکز شامل سیلوهای بتنی، فلزی و انبارهای مکانیزه دولتی و سیلوهای بخش خصوصی، سیلو و انبارهای جوار کارخانجات آرد و همچنین انبارهای تعاون روستایی در سطح استان آماده خدمت‌رسانی به کشاورزان در فصل خرید تضمینی گندم هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های مشهد، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان، گناباد، تربت جام و فیروزه از ۵۴۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی دولتی بهره‌مند هستند.

نوری با بیان اینکه بهره‌گیری از توان ذخیره‌سازی بخش خصوصی یکی از مهمترین اقداماتی است که همه ساله در فصل خرید صورت می‌گیرد، عنوان کرد: بالغ بر ۹ کارخانه آرد با ظرفیت ۳۵۵ هزار تنی ذخیره‌سازی گندم و ۱۰ سیلو انبار بخش خصوصی با ظرفیتی افزون بر ۳۲۰ هزار تن، این اداره کل را در این فصل همراهی و یاری خواهند کرد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: توجه به پراکنش مناسب مراکز خرید برای ممانعت از حمل و نقل بین جاده‌ای و دسترسی سریع و آسان گندم‌کاران به مراکز خرید تضمینی از دیگر تمهیداتی است که در ستاد خرید تضمینی استان اندیشیده شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، وی ادامه داد: در این راستا و با هماهنگی مباشر خرید در سال جاری بیش از ۳۰ انبار در سطح استان با پراکنش مناسب اقدام به خرید دسترنج کشاورزان و نگهداری کوتاه‌مدت آن خواهند نمود.

نوری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در فصل خرید تضمینی سال جاری بالغ بر ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و ذخیره‌سازی شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.