گیلان- مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه مردم نوعدوست گیلان در ایام ماه مبارک رمضان ۴۵۰۱ واحد خون و پلاکت اهدا کردند، گفت: ذخیره خون استان کاهش یافته لذا از مردم دعوت می‌کنیم با اهدای خون و پلاکت به بیماران نیازمند کمک کنند.

 ۴۰۰۰ گیلانی در ماه رمضان خون اهدا کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی انتقال خون گیلان ،دکتر گیتی ایزدی‌پور ،با اشاره به اهدای خون در ماه رمضان، اظهار کرد: مردم نوعدوست گیلان در ایام ماه مبارک رمضان ۵۲۵۸ برای اهدای خون و پلاکت به پایگاه‌های خونگیری در سراسر استان مراجعه کرده‌ند که از این تعداد ۴۵۰۱ نفر موفق به اهدای خون و پلاکت شده‌اند که ۴۳۱۷ نفر مرد و ۱۸۴ نفر خانم بودند.

مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان افزود: از تعداد مراجعینی که موفق به اهدای خون شده‌اند ۲۶۴۱ اهداکننده مستمر، ۱۲۱۴ اهداکننده باسابقه بوده‌اند و همچنین ۶۴۶ نفر نیز برای بار اول خون اهدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اینکه گیلان از استان های پر مصرف خون است، تصریح کرد: بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطان، مصدومان جاده‌ای و مجروحین حوادث ترافیکی، مادران باردار و اعمال جراحی از مصرف‌کنندگان خون و فرآورده‌های خونی هستند.

ایزدی‌پور با اشاره به ذخیره خون استان کاهش یافته، گفت: در پی گسترش بیماری کرونا مراجعه برای اهدای خون کاهش یافت اما اکنون که استان به سبب رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری هوشمند به وضعیت مناسبی رسیده، از مردم دعوت می‌کنیم با مراجعه به مراکز خونگیری در سراسر استان و اهدای خون، به یاری بیماران بشتابند.

مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان با تاکید بر اینکه تمامی تجهیزات و ملزومات مورد استفاده در فرآیند اهدای خون یکبار مصرف، استریل و استاندارد است، خاطرنشان کرد: در تمامی مراکز انتقال خون نکات بهداشتی و دستورالعمل های علمی رعایت شده، خونگیری و پخش فرآورده های خونی همچون گذشته در شرایط کاملا استریل صورت می پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.