خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه متوسط درصد شیوع اعتیاد استان ۱۱.۵۸ درصد است، تاکید کرد: در شهرستان هایی که درصد شیوع اعتیاد در آن نسبت به متوسط استانی بالاتر است باید برنامه ویژه ای داشته باشیم.

متوسط درصد شیوع اعتیاد خراسان شمالی ۱۱.۵۸ درصد است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمد علی شجاعی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: ایحاد اشتغال و توجه به بحث آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با ظرفیت های استان راهکاری برای برنگشتن معتادان بهبود یافته به چرخه اعتیاد است.

وی اظهار داشت: آمار شیوع نرخ اعتیاد در استان بر اساس آنالیز جمعیتی شهری، روستایی و محله ای تهیه شده است.

شجاعی افزود: بر اساس سند پیشگیری از اعتیاد استان و آمار و ارقام مربوط به آنالیز جمیعتی شیوع اعتیاد برنامه جامع عملیاتی را تا ۱۵ روز آینده ابلاغ می کنیم که در آن شرح وظایف تمامی دستگاه های اجرایی برای کاهش نرخ اعتیاد استان مشخص شده است.

وی اشاره داشت: با هدف کاهش نرخ اعتیاد در استان باید به فعالیت های حوزه های مختلف به ویژه برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی سمت و سو بدهیم.

شجاعی اشاره داشت: شیوع اعتیاد در مناطق روستایی ۱۴ درصد و بالاتر از مناطق شهری است باید برای کاهش این رقم برنامه زمان بندی داشته باشیم.

استاندار خراسان شمالی با ابراز گلایه از اجرایی نشدن مصوبات جلسات قبل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: مصوبات جلسات فقط برای نوشتن رو کاغذ نیست و باید اجرا شود و شرایط بیماری کرونا نباید بهانه ای برای انجام نشدن کارها باشد و بدانید که کاغذبازی به درد استان نمیخورد.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: سرجمع اعتبارات دستگاه های اجرایی استان در امر مبارزه با مواد مخدر باید جمع بندی و در یک طرح جامع هزینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.