۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 708808

حدود یک ماه از آغاز فعالیت مجلس یازدهم که به مجلس انقلابی و ارزشی معروف است می گذرد، مجلسی که اغلب نمایندگان آن در بین شعارهای رنگین انتخاباتی خود اولویت اصلی را بر رفع مسائل معیشتی مردم و ایجادامنیت روانی در حوزه اقتصاد عنوان می کردند.

هفتم خرداد ماه و درست در زمانی که منتخبان ملت سوگند خدمت گذاری به مردم را نجوا می کردند، نرخ ارز که همواره میدان دار بازار ایران است حوالی پلاک۱۶بود و در مدتی که نمایندگان وقت خود را در اتاق های وزیران دولت و صرف خوش و بش می کردند و یا برای عضو شدن در کمیسیون های نون وآب دار مجلس گوی سبقت را از یکدیگر می ربودند نرخ ارز تا رسیدن به خیابان  ۲۰فاصله چندانی ندارد و همچنان نیز برای رسیدن به مسیرهای بالاتر می تازد .

وضعیت در بازارهای سکه و طلا، مسکن و پس از یک وقفه کوتاه مدت در بازار خودرو و هر کالای دیگری نیز چیزی فراتر از بازار ارز است. این در حالی است که تصور مردم بر این بود که اگر دولت بنا به دلایلی اراده ای برای مهار قیمت ها ندارد حداقل  مجلس یازدهم در روزهای اول فعالیت خود اقدامی انقلابی در جهت مهار افسار سرکش تورم بر می دارد  و کام مردم را شیرین خواهد کرد.

نمایندگان محترم آیا در جریان له شدن مردم ، تکرارمی کنم مردم،  زیر چرخ قیمت ها هستید، ایا می دانید در یک ماه گذشته چه تعداد از مستاجران که به قول ها و اظهارات شما امید بسته بودند ، به دلیل افزایش های غیر قابل باور اجاره ها به حاشیه شهر ها پناه برده اند.

چه بسیار زوج های جوانی که حاضر هستند در همین شرایط کرونایی و بدون برگزاری مجلس شادی زندگی مشترک را آغاز کنند ولی وقتی نگاهشان به  قیمت هایی نظیر مسکن و لوازم خانگی خیره می شود از تصمیم خود منصرف می شوند.

صاحبان کرسی سبز مجلس آیا بهتر نبود به جای وقت گذرانی برای انتصاب مشاوران و مدیرانتان و نشاندن لبخند بر چهره افرادی که در تبلیغات انتخاباتی شما سهم داشته اند کمی به فکر مردم می بودید تا در آستانه  تابستان داغ ، کاهش دمای قیمت ها را لمس می کردند و تبسم بر چهره خسته آنها جاری می شد.

شاید هم  تا انتخابات سال ۱۴۰۰ با مردم کاری ندارید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.