مازندران- مجری طرح ملی توسعه زراعت چوب سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، زراعت تلفیقی چوب را مقرون بصرفه دانست و این روش را به کشاورزان پیشنهاد داد.

کشاورزان، زراعت تلفیقی چوب را دنبال کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جواد میرعرب رضی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در ساری اظهار کرد: زراعت چوب به تنهایی اقتصادمحور نبوده و باید کشاورزی معیشتی در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در زراعت تلفیقی، چوب در کنار یک محصول دیگر کشت می شود تا صرفه اقتصادی داشته باشد و در مازندران باغاتی وجود دارند که هلو را در کنار چوب کشت می کنند.

معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: برای هر هکتار زراعت چوب، ۱۵ میلیون تومان تسهیلات ۹ درصدی با بازپرداخت ۸ ساله اعطا می شود.

میرعرب رضی با اشاره به اینکه قبل از سال ۸۴ حدود ۱۵۰ هزارهکتار زراعت چوب صورت گرفت، گفت: بعد از آن شاهد ۲۳۳ هزار هکتار زراعت چوب در کشور بودیم.

وی با اعلام اینکه نیاز صنایع کشور، ۱۳ میلیون مترمکعب است، افزود: در حال حاضر کارخانجات با نیمی از ظرفیت شان که حدود ۷ میلیون مترمکعب است، کار می کنند.

مجری طرح ملی توسعه زراعت چوب سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با اعلام اینکه باید تا سال ۱۴۰۸ حدود ۳۱۵ هزار مترمکعب زراعت چوب در کشور صورت گیرد، خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۶، چوب موردنیاز کشور از ظرفیت داخل و از محل زراعت چوب و هرس باغات تامین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.