سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: متأسفانه در هفته اخیر به‌طور میانگین روزانه جواب آزمایش قریب به ۲۰ نفر مثبت اعلام‌ شده است.

فوت روزانه یک نفر به‌صورت میانگین بر اثر کرونا در قوچان / ابتلای ۳۵ نفر از کادر درمانی به کووید ۱۹

به گزارش قدس آنلاین، داوود خوش‌شکن عصر امروز در جلسه شورای اداری قوچان در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان بابیان اینکه تاکنون از ۵۹۴ نفر در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) نمونه‌گیری انجام‌شده است، گفت: از این میزان ۱۸۷ نفر دارای تست مثبت بوده‌اند و تعداد افراد نمونه‌گیری شده در مرکز ۱۶ ساعته نیز یک هزار و ۸۴۱ نفر بود که از این تعداد ۵۰۲ نفر بیماری کووید ۱۹ را داشتند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان افزود: ۳۲۵ نفر از افراد مراجعه‌کننده به بیمارستان شهری و ۲۶۹ نفر روستایی بودند و در مراکز ۱۶ ساعته نیز یک هزار ۴۰۵ مراجعه‌کننده شهری و ۴۳۶ نفر روستایی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۱۲۴ نفر در این شهرستان فوت کرده‌اند که تنها نتیجه آزمایش ۴۲ نفر آن‌ها مثبت بوده است، بیان کرد: ۵۹.۵ درصد از افراد فوت‌شده خانم و ۴۰.۵  درصد آقایان بوده‌اند که در رده سنی صفر تا ۱۰ سال خوشبختانه هیچ مورد فوتی نداشتیم.

خوش‌شکن ادامه داد: در رده سنی ۱۱ تا ۲۰ سال یک مورد، ۲۱ تا ۳۰ سال یک مورد، ۳۱ تا ۴۰ سال دو مورد، ۴۱ تا ۵۰ سال یک مورد، ۵۱ تا ۶۰ سال یک مورد، ۶۱ تا ۷۰ سال ۱۱ مورد، ۷۱ تا ۸۰ سال ۶ مورد، ۸۱ تا ۹۰ سال ۱۲ مورد  و بالای ۹۰ سال دو مورد در این شهرستان فوت‌شده‌اند. 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان یادآور شد: در سطح مراکز ۲۸ گانه جامع خدمات سلامت هم بیشترین آلودگی با توجه به مراجعات در سطح شهر برای مناطق مولوی و یعقوب آباد، نیکویی، کوی فرهنگیان یک، روشنی، شکری، نظری، پادگان، نظام الملک، تربیت و معلم بوده که ۱۰۰ نفر در این مناطق کرونا مثبت بوده و در مراکز روستایی نیز روستای فرخان بیشترین آمار را داشته است. 

وی بابیان اینکه متأسفانه ۳۵ نفر از کادر درمانی این شهرستان نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند، گفت: در هفته اخیر به‌طور میانگین روزانه جواب آزمایش قریب به ۲۰ نفر مثبت اعلام‌شده است، همچنین روزانه بیش از سه مورد در بیمارستان بستری و بیش از یک مورد فوتی بر اثر کرونا رخ داده است.

خوش‌شکن با اشاره به اینکه ۴۵ درصد موارد بستری در بیمارستان روستایی و ۵۴ درصد آن‌ها شهری بوده‌اند، بیان کرد: در گروه سنی صفر تا ۱۰ سال پنج مورد بستری، بین ۱۱ تا ۲۰ سال چهار مورد، ۲۱ تا ۳۰ سال ۹ مورد، ۳۱ تا ۴۰ سال ۱۵ مورد، ۴۱ تا ۵۰ سال ۳۰ مورد، ۵۱ تا ۶۰ سال ۲۲ مورد، ۶۱ تا ۷۰ سال ۴۱ مورد، ۷۱ تا ۸۰ سال ۲۸ مورد، ۸۱ تا ۹۰ سال هم ۱۹ مورد  و بالای ۹۰ سال نیز هیچ بستری نداشتیم و دو نفر فوتی در منزل بوده‌اند.

شناسایی ۱۷۵۳ واحد صنفی آسیب دیده بر اثر کرونا در قوچان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان هم در این جلسه با بیان اینکه از ۱۷۴ هزار و ۴۹۵ نفر جمعیت شهرستان، ۵۶ هزار و ۲۴۱ نفر جمعیت فعال و تعداد ۴۶ هزار و ۵۵۳ نفر جمعیت شاغل هستند، اظهار کرد: ۵۰ درصد جمعیت شاغل شهرستان درحوزه کشاورزی، ۳۵ درصد در حوزه خدمات و ۱۵ درصد در حوزه صنعت مشغول فعالیت هستند. 

حسین ولایتی با اشاره به نرخ بیکاری ۱۷.۲ درصدی شهرستان بر اساس سرشماری سال ۹۵، گفت: با توجه به اجرای برنامه‌های متنوع اشتغال‌زایی در چند ماه اخیر شاهد کاهش حدود پنج درصدی در این آمار و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی تا ۴۰.۶ درصدی بودیم. 

وی تعداد واحدهای تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در شهرستان را  ۳ هزار و ۳۰۰  کارگاه و ۱۸ هزار و ۱۴۰ کارگر بیمه‌شده خواند و افزود: تعهد اشتغال شهرستان در سال گذشته ۲ هزار و ۳۷۵ نفر بود که با اشتغال ۲ هزار و ۴۹۴ نفر توسط دستگاه‌های اجرایی ۱۰۵ درصد تعهدات تحقق یافت. 

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی قوچان بابیان اینکه ۱۰ طرح پشتیبان مشاغل خانگی در سال گذشته با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ۱۴۱ نفر اشتغال‌زایی کرده است، تصریح کرد: در طرح روستایی عشایری نیز تعهد شهرستان ۱۶ میلیارد و ۷۹۹ میلیون تومان بوده که تعداد یک هزار و ۲۹۸ طرح به مبلغ ۹۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط ۴ بانک عامل معرفی و از این تعداد ۵۲۰ طرح به مبلغ ۳۰ میلیارد و ۷۶۶ میلیون تومان با اشتغال‌زایی یک هزار و ۱۰۰ نفر انجام شد. 

وی اضافه کرد: از محل حوزه عشایری با اجرای ۱۶۸ طرح به مبلغ ۱۱ میلیارد و۲۹۴ میلیون تومان برای اشتغال‌زایی ۴۷۳ نفر موفق به کسب رتبه یک در سطح کشور شده‌ایم. 

ولایتی بابیان اینکه این شهرستان با بازدید از ۹۸.۵ درصد از طرح‌های اجرا شده روستایی و عشایری توسط هسته نظارت شهرستان پس از زاوه رتبه دوم استان را کسب کرده است، گفت: در سال گذشته دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با یک هزار و ۱۹۱ طرح با اعتبار ۶۸ میلیارد و ۹۵۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای ۲ هزار و ۷۵ نفر اشتغال‌زایی کردند. 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ نفر کارگران بیمه‌شده که از ۱۰ اسفند ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ بیکار شده بودند در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: تسهیلات برای واحدهای آسیب‌دیده از ویروس کرونا در قالب ۱۵ رسته شغلی اصلی و ۷۶۶ زیر رسته که توسط ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ابلاغ‌شده که در این شهرستان یک هزار و ۷۵۳ واحد با اشتغال ۳ هزار و ۴۲۳ نفر با مبلغ تسهیلات درخواستی ۳۶ میلیارد و ۵۴۸ میلیون تومان شناسایی شدند که در خصوص تکمیل ثبت‌نام آن‌ها اطلاع‌رسانی انجام‌شده است. 

وی هدف‌گذاری در حوزه اشتغال در استان را ۸۵ هزار و ۷۶۹ نفر یاد کرد که سهم قوچان در این هدف‌گذاری ۳ هزار و ۵۸۴ نفر است و یادآور شد: برنامه‌ریزی برای اجرای این هدف‌گذاری توسط ۳۰ دستگاه اجرایی در شهرستان تصویب و ابلاغ‌شده است که در فاصله یک ماه گذشته برای ۶۰۷ نفر اشتغال‌زایی و ۱۷ درصد تعهد اشتغال شهرستان توسط دستگاه اجرایی محقق شده است.

سنگ‌اندازی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی و گرفتار کردن مردم در بروکراسی اداری

فرماندار قوچان هم در این جلسه با یادآوری شرایط خاص سال جاری و تأخیر در تخصیص اعتبارات، پایان سال مالی را پایان شهریور دانست و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا پیگیر جذب کامل اعتبارات و اعتبارات ابلاغ‌شده تملک و دارایی سال ۹۹ باشند. 

 هادی رجایی نیا تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال پایانی دولت قرار داریم پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام به‌ویژه پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و لیست پروژه‌های قابل‌افتتاح در هفته دولت نیز به فرمانداری ارسال شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کمک‌های مؤمنانه در قرارگاه مساوات شهرستان قوچان از اجرای این طرح در سه مرحله دیگر خبر داد و گفت: این طرح در ماه رمضان با همراهی خوب مردم و فرماندهی امام‌جمعه شهرستان اجرا و بسته‌های غذایی بین اقشار آسیب‌پذیر جامعه توزیع شد، این روند شاید با سرعت و حجم کمتر، اما تا به امروز تعطیل نشده و در ایام دهه امامت و ولایت، عید قربان و غدیر و دهه اول محرم و دهه پایانی صفر نیز اجرا خواهد شد.

 رئیس شورای اداری قوچان بابیان اینکه طی ۲۰ روز آینده شاهد افزایش دما در سطح کشور و به طبع شهرستان خواهیم بود، تأکید کرد: در حال حاضر در ۱۱ استان از نظر مصرف برق به نقطه قرمز رسیده و در روزهای آتی بقیه استان‌ها نیز به این وضعیت می‌رسند، برای اینکه بتوانیم شبکه پایدار برق داشته باشیم خاموشی‌های مکرر را نداشته باشیم صرفه‌جویی مصرف برق از ساعت ۱۱ تا ۱۵ الزامی است. 

رجایی نیا با یادآوری این مطلب که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ خواهد بود ، بیان کرد: چنانچه شرایط شیوع بیماری حاد شود قطعاً تمامی تعطیلی‌های ابتدای سال را در شهرستان و استان داشته باشیم. 

وی افزود: تصمیمات گرفته‌شده در جلسات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا به‌صورت جمعی و با در نظر گرفتن تمامی ابعاد از بین بردن این مشکل بوده، شاید از دید عامه، بعضی تصمیمات نباید گرفته شود، اما تصویب آن‌ها حاصل ساعت‌ها بحث و تبادل‌نظر جمعی بوده است.

فرماندار قوچان در خصوص وضعیت قیمت ارز و بازار نیزگفت: در طول چند ماه گذشته شاهد افزایش قیمت ارز و به طبع افزایش قیمت بودیم که انتظار داریم همان‌طور که با بالا رفتن قیمت ارز قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کرد مشابه همان هم با کاهش قیمت ارز این کاهش قیمت را داشته و مجموعه نظارتی هم در این زمینه نظارت لازم را داشته باشند.

رجایی نیا با تأکید بر اینکه مدیران باید برای رفع مشکل مردم و سرمایه‌گذاران از سقف اختیارات خود استفاده کنند، ابراز کرد: باوجود اینکه اعلام شد سقف اختیارات مدیران بسیار پایین بوده و نیازمند افزایش آن هستیم، اما گاهی گزارش‌هایی به دست می‌رسد که نشان می‌دهد برخی از مدیران دوست دارند اختیاری نداشته یا بسیار کم باشد که پاسخی به ارباب‌رجوع ندهند و مشکل به مرکز استان اهاله شود، که اصلاً قابل‌قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه کاهش دغدغه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان یکی از مؤلفه‌های اصلی خواهد بود، تأکید کرد: چنانچه مدیر کمبودی در اختیارات خود دارد این موضوع را حتماً اعلام کند زیرا در راستای اختیارات و وظایف دستگاه‌های اجرایی مطالبه گری برای مردم، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خواهیم داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.