رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: فعالیت پایگاه های سنجش سلامت در خصوص شناسایی مشکلات جسمی و سلامت نوآموزان در خراسان رضوی آغاز شد.

شناسایی مشکلات جسمی نوآموزان در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قاسمی پور رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: پایگاه های سنجش سلامت با هدف مداخله به هنگام و شناسایی مشکلات جسمی و سلامت دانش آموزان برای اطلاع خانواده ها از سلامت و یا بیماری فرزندانشان فالیت خود را آغاز کرده است.

او افزود: هر ساله آزمون بینایی، شنوایی، سنجش هوش و همچنین اندازه گیری قد و وزن کودک که طرحی مشترک توسط وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی است در این پایگاه ها فعالیت می کنند.

رییس آموزش پرورش استثنایی خراسان رضوی ادامه داد: تمامی اقدامات پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی و اقدامات بینایی و هوش فرزندان توسط وزارت آموزش و پرورش انجام می شوند.

قاسمی پور بیان کرد: امسال به دلیل وجود ویروس کرونا طبق تفاهم با علوم پزشکی از نوآموزان فقط ۳ آزمون (بینایی، شنوایی و سنجش هوش) گرفته می‌شود.
او تصریح کرد: در سطح استان ۱۱۰ پایگاه فعال سنجش سلامت داریم که خیلی از این پایگاه‌ها در دو شیفت صبح و بعدازظهر فعالیت می‌کنند و مردم می‌توانند آدرس این پایگاه‌ها را در گوگل مپ، روزنامه‌ها و همچنین از طریق روابط عمومی علوم پزشکی بیابند.
رییس آموزش پرورش استثنایی خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به فرایند تکمیل پرونده نوآموزان چنانچه ملاک‌های لازم برای سلامت کودک کسب نشده بود باید به مدارس خاص مراجعه کنند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.