رییس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم و سخنگوی کمیسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در رابطه با لحاظ نشدن ۳۰ سال سابقه برای مشاغل سخت و زیان آور در طرح همسان سازی توضیحاتی ارائه کردند.

ایراد همسان‌سازی حقوق مشاغل سخت در جلسه با وزیر و نمایندگان تأمین اجتماعی مطرح خواهد شد

قدس آنلاین؛   با اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، آن دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی که در مشاغل سخت و زیان‌آور مشغول به کار بوده اند، می‌گویند متضرر شدند؛ چرا که سابقه آن‌ها برخلاف قانون، ۲۰ سال محاسبه شده و این مسئله در حالی رخ داده است که پیش از آن هیچ یک از مدیران تأمین اجتماعی به این تبعیض غیرقانونی اشاره نکرده بودند؛ درواقع به نظر می رسد این تصمیم کاملاً چراغ خاموش گرفته شده است.

«مهدی عیسی زاده» رییس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در این رابطه به قدس آنلاین می‌گوید: تا جایی که بنده خبر دارم یک همسان سازی در حقوق‌ها اعمال می‌شود که یک سری اشکالاتی داشت. بنده هم به رئیس تأمین اجتماعی تذکر دادم و فاصله حقوق‌ ها بر اساس صندوق‌ها بود. صندوقی که یک میلیون تومان داده با صندوقی که ۱۰۰ هزار تومان داده است، طبیعتاً متفاوت است.

وی افزود: صندوقی که ۳۰ سال ۱ میلیون تومان داده است طبیعی است که بالاخره فاصله داشته باشد. ما هم در کمیسیون اجتماعی کار می‌کنیم تا ببینیم این حق‌الناس‌ها را چگونه به هم نزدیک کنیم. این حق الناس و حق مردم است و تلاش ما این است که این صندوق ها را به هم نزدیک کنیم. استارت کار زده شده است و تأمین اجتماعی هم استقبال کرده است.خب طرح همسان سازی هم مثل بسیاری از طرح ها ممکن است با اشکالاتی مواجه باشد و تمام سعی ما  بر این است که تا جایی که امکان دارد این مسائل را حل کنیم.

در این رابطه بخوانید: همسان سازی زیان آور برای مشاغل سخت!

«علی بابایی کارنامی» نماینده مردم ساری و رییس فراکسیون کارگری مجلس در رابطه با لحاظ نشدن ۳۰ سال سابقه برای مشاغل سخت و زیان آور در طرح همسان سازی به قدس آنلاین گفت: ببینید بر اساس طرح همسان سازی به طور میانگین ۱ میلیون تومان به حقوق بازنشستگان بیمه کارگری اضافه شده است در این بین عزیزانی که در مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده‌اند، به واسطه حقوق بالایی که دریافت می‌کردند طبیعی است که عدد دریافتی آنها در همسان سازی کمتر باشد؛ اینها حداقل حقوق بگیر که نبوده‌اند اما اینکه تصور کنیم به حقوق آنها اصلاً افزوده نشده است، درست نیست.

به گفته رئیس فراکسیون کارگری مجلس در همین رابطه امروز غروب با فراکسیون کارگری مجلس و وزیر کار و رفاع اجتماعی در رابطه با مشکلات و اعتراضات کارگران و طرح همسان سازی جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

بابائی در پاسخ به این پرسش که بر اساس بند ب ماده ۵۱-۵۲ قانون کار کسی که در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار است باید ۲۰سال- ۳۵ روز حقوق دریافت کند اما چرا در طرح همسان سازی ۲۰ روز در نظر گرفته شده است یعنی سابقه سختی کار را به هیچ‌وجه در نظر نگرفته‌اند، گفت: اینکه در طرح همسان سازی برای مشاغل سخت ۲۰ روز در نظر گرفته شده است بنده مطلع نبوده‌ام و این مسئله را به عنوان یک نکته مهم در جلسه عصر امروز فراکسیون کارگری با وزیر کار و نمایندگان تأمین اجتماعی مطرح خواهم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 0
    خدا ازشون نگدره واقعا که حالمون گرفتن حقمون پا مال کردن انشالله (...) تا بفهمید ما جطوری داریم زجر میکشیم حق ما ۲۰ ساله رو خراب کردی یارو ۳۰ سال راحت کار کرده اما سختی کار ما چند برابر اون ارزش داره اون ۱۰۰۰۰۰ میلون بگیر اما ما ۲۰ سال حساب کنن