خراسان شمالی- پزشک فوق تخصص نوزادان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: ۹۰ درصد کودکان مبتلا به بیماری کووید۱۹ بی علامت هستند.

۹۰ درصد کودکان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ بدون علامت هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر شاهین مافی نژاد گفت: خطر بروز بیماری کووید ۱۹ در کودکان به مراتب کمتر از بزرگسالان است و علایم بیماری در آن ها خفیف تر است.

وی شایع ترین علامت بیماری کووید ۱۹ در کودکان را تب اعلام کرد و اظهار داشت: تب در بین  کودکان علامت دار ۱۳ درصد گزارش شده، این در حالی است که در بزرگسالان  ۴۳ درصد است.

وی با بیان این که عوارض بیماری کووید ۱۹ در کودکان نسبت به بالغین کمتر است، عنوان کرد: علایم گوارشی، تب، درد، اختلال در رفتار، درد شکم حاد، اختلال انعقادی و ... جزو علایم این بیماری در کودکان است و نارسایی قلب به شکل میوکاردیت در نوزادان مشاهده می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: اگر کودکی علایمی نظیر بی حالی شدید، تب همراه خونریزی داخل چشم، اختلالات گوارشی به شکل تهوع شدید، دردهای شکمی، درد قفسه سینه،کبودی لب، راش های پوستی به شکل جوش، درد گردن و ... داشت، به طور حتم باید به پزشک متخصص کودکان و عفونی مراجعه کند.

دکتر مافی نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به آن که در حال حاضر درمان خاصی برای این بیماران وجود ندارد، استراحت، خوردن مایعات فراوان و مصرف مسکن با تجویز پزشک متخصص توصیه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.